Aktualności
16.09.2017

Renault Megane RS Żadnych sprzeciwów

W maju tego roku z okazji czterdziestolecia obecności Renault Sport w mistrzostwach świata Formuły 1 po ulicach Monako demonstracyjnie przejechał się prototyp przyszłego Megane RS. Po kilku miesiącach od tego wydarzenia przyszłość dogoniła teraźniejszość: Francuzi pokazali w tym tygodniu swojego najnowszego hot hatcha w finalnej formie.

Renault Sport od kilku lat słynie z jednych z najszybszych i najlepiej prowadzących się hot hatchy na rynku i nic nie wskazuje na to, aby reputacja ta miałaby być nadszarpnięta. A wręcz przeciwnie! Zupełnie nowe Megane RS przyciąga agresywnymi liniami z dodatkowym ospoilerowaniem, otworami na przepływ powietrza, światłami RS Vision, które inspirowano sygnalizującą koniec wyścigu flagą w szachownicę, felgami o średnicy 18 i 19 cali, poszerzonymi nadkolami oraz nowinkami technologicznymi, którymi nie może pochwalić się nikt inny w klasie. W przygotowanie auta zaangażowany był m.in. Nico Hulkenberg, obecny kierowca zespołu Renaulta w Formula 1 i zwycięzca 24-godzinnego Le Mans z 2015 roku.

Renault Megane RS

Po raz pierwszy w Megane RS i po raz pierwszy w tym segmencie zainstalowano system czterech kół skrętnych 4Control, który przy niskich prędkościach zapewnia większą zwrotność, a przy wysokich większą stabilność. Rozstaw kół na obu osiach zwiększono w porównaniu do zwykłego Megane o kilka centymetrów, a do wyboru będą dwa podwozia: Sport lub Cup. Różnice między nimi będą sprowadzać się m.in. do twardości i sztywności zawieszenia, a w Cup pojawi się dodatkowo mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsena. Standardem będą tarcze hamulcowe o średnicy 355 milimetrów z zaciskami Brembo.

Renault Megane RS

Pod maską również zmieniło się wiele. Zostały cztery cylindry w rzędzie, ale są to cylindry zupełnie nowe, cylindry mniejsze, cylindry dzielone z coupe Alpine A110. Pojemność turbodoładowanego silnika w porównaniu do poprzednika spadł z dwóch do 1,8 litra. Moc sięga teraz 280 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy 390 niutonometrów. Po raz pierwszy do wyboru mamy jedną z dwóch skrzyń biegów: ręczną skrzynię o sześciu przełożeniach lub dwusprzęgłowy, sześciostopniowy automat EDC z łopatkami przy kierownicy i funkcją szybkiego startu Launch Control. Do wyboru będzie kilka trybów pracy auta: Comfort, Normal, Sport, Race lub Perso.

Renault Megane RS

O osiągach nowego Megane RS producent jeszcze nie informuje. Wiadomo jednak, że Renault niemal z pewnością wybierze się z autem w odpowiedniej specyfikacji na Nordschleife w celu próby odzyskania rekordu przejazdu jednego okrążenia wśród samochodów z napędem przenoszonym na przednią oś, który należy do Volkswagena. Dla tych, który sami będą uskuteczniać podobne aktywności czeka fabryczny system telemetrii w kilku wariantach. Oficjalna sprzedaż rusza w grudniu. Przed końcem przyszłego roku pojawi się lżejsza, mocniejsza i jeszcze szybsza wersja Trophy z silnikiem podkręconym do 300 koni i 400 niutonometrów, podwoziem Cup, 19-calowymi felgami i innymi modyfikacjami pod kątem osiągów w standardzie.

Skomentuj na forumUdostępnij