Rolls-Royce Dawn Aero Cowling - Lekkie okrycie
Dawn od Rolls-Royce'a, najbardziej luksusowy kabriolet na świecie, będzie miał w tym roku swoje trzecie urodziny. Przez ten czas okazało się, że nie wszyscy klienci zainteresowani są formatem, w jakim Dawn został przygotowany od samego początku. Dla tych, którzy chcą czegoś innego przygotowano dwuosobową wersję Aero Cowling.
Model w opcji Aero Cowling, którego światowa premiera miała miejsce na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie, odróżnia się od zwykłego kabrioletu - drophead coupe dla purystów - specjalną zabudową drugiego rzędu siedzeń. W ich miejscu znajduje się pokryta częściową skórą konstrukcja z włókien węglowych oraz aluminium, która składa się nie tylko na aerodynamiczną i stylową osłonę, ale także na dodatkową przestrzeń bagażową z łatwym dostępem i zamknięciem na zamek.
Poza nową aranżacją wnętrza mamy do czynienia z typowym Dawnem, którego długość sięga 5,3 metra, a masa nawet na sucho przekracza dwie i pół tony. To oczywiście wymaga odpowiedniej siły pociągowej. Tego typu zmartwienia eliminuje widlasta dwunastka o pojemności 6,6 litrów z podwójnym turbodoładowaniem. Silnik rozwija obecnie 571 koni mechanicznych i 820 niutonometrów, które wysyłane są na tylne koła. Rozpędzenie się do setki jest kwestią niespełna pięciu sekund. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 kilometrów na godzinę.
Rolls-Royce oprócz Dawna Aero Cowling w kolorze Cassiopeia Silver pokazał na wystawie w Genewie kilka innych specjałów, ze szczególnym naciskiem na pokazanie możliwości indywidualizacji w najnowszym Phantomie. Na szczególną uwagę zasługują dwa detale: statuetka Spirit of Ecstasy wykonana po raz pierwszy w złotym kolorze Rose Gold oraz galeria na desce rozdzielczej, która skrywa zarysy krajobrazu wykonane z rutenu, rzadkiego i cennego metalu. Rolls-Royce podaje, że światowe wydobycie rutenu sięga tylko dwudziestu ton rocznie, podczas gdy wydobycie złota dochodzi do dwóch i pół tysięcy ton rocznie.
Źródło/zdjęcia: Rolls-Royce Rolls-Royce Dawn Aero Cowling na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum