Aktualności
24.04.2018

Mercedes-Maybach Vision Ultimate Luxury Najpierw herbatka

Współczesny Maybach, który jako Mercedes-Maybach wrócił do żywych cztery lata temu, miał już w swojej ofercie limuzyny różnego formatu, limitowany kabriolet, a także limitowaną terenówkę, każde pełne formy i treści. W erze crossoverów i SUV'ów radził sobie doskonale bez nich. Aż do teraz. Oto koncept Vision Ultimate Luxury.

Wizja Ultimate Luxury, światowa premiera tegorocznej wystawy Auto China w Pekinie, to odpowiedź na pytanie co by było, gdyby najbardziej luksusowa limuzyna świata chciała stać się trzybryłowym SUV'em. Potężna maszyna o długości 5,26 metra porusza się na kołach z felgami o średnicy aż 24 cali i mieści w środku cztery osoby na czterech osobnych fotelach, które otaczane są skórzaną tapicerką, poduszkami, panelami z drewna, połyskującymi metalami, efektami świetlnymi i zapachowymi, automatycznie dobieraną muzyką, a także promieniami Słońca, które wpadają przez szklany, dzielony dach.

Mercedes-Maybach Vision Ultimate Luxury

Przed kierowcą usadowiono dwa cyfrowe ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy, w konsoli środkowej wkomponowano ekran dotykowy, a z myślą o pasażerach z tyłu w tunelu środkowym umieszczono... zestaw do parzenia herbaty z chińskiej porcelany. Vision Ultimate Luxury to samochód o napędzie elektrycznym z automatycznym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy wszystkie cztery koła i adaptacyjnym zawieszeniem. Koncept zasilany jest czterema silnikami elektrycznymi, które dostarczają do 750 koni mechanicznych. Energia elektryczna przechowywana jest w bateriach o pojemności około 80 kWh, które umieszczono w podłodze.

Mercedes-Maybach Vision Ultimate Luxury

Mercedes-Maybach deklaruje, że Vision Ultimate Luxury będzie mógł pokonać do 500 kilometrów według norm pomiarowych NEDC (ponad 320 kilometrów według amerykańskich norm EPA). Prędkość maksymalną auta ograniczono do 250 km/h. Baterie będzie można ładować na kilka sposobów, w tym poprzez podpięcie pod stację w standardzie Combined Charging System o mocy do 350 kW, która pozwoli na naładowanie baterii w ciągu pięciu minut na kolejne 100 kilometrów. Inne opcje: domowe gniazdko z prądem, publiczne stacje o niskiej mocy lub ładowanie indukcyjne. Czy coś podobnego do Vision Ultimate Luxury trafi kiedykolwiek do produkcji? W Daimlerze zapewne już to wiedzą. Ale nie powiedzą.

Skomentuj na forumUdostępnij