
Audi Q8 - Potrzeba ekspresji
Q7 traci pozycję topowego SUV'a ze stajni Audi, przynajmniej jeśli o numer w nazwie chodzi. A wszystko za sprawą najnowszego modelu z Ingolstadt, którego pojawienie się zwiastowano konceptami już od kilkunastu miesięcy. O jakim modelu mowa? Oczywiście o Q8, które próbuje wygryść własną niszę w rosnącym w lawinowym tempie segmencie.
Pierwsze w historii Q8 mierzy 4,99 metra długości przy trzymetrowym rozstawie osi, na których zawieszono koła z felgami o średnicy do 22 cali i prześwicie 254 milimetrów. Samochód jest szerszy, niższy i krótszy od Q7, jego dach opada w stylu coupe, a miejscami kanciasta i napęczniała bryła nadwozia nawiązywać ma do słynnego Quattro z lat osiemdziesiątych. O trzecim rzędzie siedzeń można tu zapomnieć, a bagażnik mierzy maksymalnie 1755 litrów pojemności (pojemność przed złożeniem tylnej kanapy Audi na razie dyplomatycznie przemilczało).

Q8 wyposażone będzie w układ przeniesienia napędu na wszystkie wcztery koła Quattro (z rozdziałem momentu obrotowego przód/tył w zwykłych warunkach w stosunku 40/60), system tylnych kół skrętnych w opcji oraz adaptacyjne zawieszenie (za dopłatą pneumatyczne), pozwalające między innymi na zwiększenie prześwitu o 90 milimetrów. Przednie i tylne światła wykonano w technologii LED, a opcjonalnie dostępne będą adaptacyjne reflektory HD Matrix LED. W kabinie trafimy na kilka cyfrowych, dotykowych wyświetlaczy, a za dopłatą bezpośrednio przed oczy kierowcy trafi 12,3-calowy Audi Virtual Cockpit z kilkoma trybami pracy.

Niemcy nie informują jeszcze o pełnej ofercie silnikowej Q8. Zdradzają jedynie, że auto w każdym wcieleniu będzie "łagodną hybrydą" (Mild Hybrid Electric Vehicle - MHEV). W przypadku najnowszego Audi oznacza to 48-voltowy układ elektryczny, w skład którego wchodzi akumulator litowo-jonowy oraz alternator-rozrusznik. System pozwala na odzyskanie do 12 kW mocy z hamowania, tryb żeglowania, w którym silnik spalinowy może całkowicie odpocząć oraz obecność systemu start-stop, który działa już od prędkości 22 km/h. Na rynkach europejskich Audi Q8 pojawi się w trzecim kwartale tego roku. W przyszłym roku w modelu mają pojawić się nowe funkcje jazdy zautomatyzowanej i autonomicznej, w tym wjazd i wyjazd z garażu.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi Q8 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum