BMW 8-Series Coupe - Najwyższa ranga
Po prawie dwudziestu latach nieobecności na rynek wraca coupe serii 8 od BMW, największy i najbardziej prestiżowy grand tourer z Monachium z jedną parą drzwi. Ósemka otwiera nowy rozdział w historii marki - nie ma bezpośredniego poprzednika, a od kilku tygodni ściga się w długodystansowych mistrzostwach świata.
Seryjna Ósemka została odsłonięta przy okazji tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Model wyrósł z konceptu, który pokazano niemal dokładnie rok temu oraz wyścigowego M8 GTE, które od stycznia startuje w północnoamerykańskim SportsCar Championship i które w maju zadebiutowało w mistrzostwach świata World Endurance Championship. A na tym wcale nie koniec: BMW od dawna pracuje również nad drogowym M8, czterodrzwiowym M8 Grand Coupe, które jako koncept pokazano w marcu oraz nad kabrioletem.
Seria 8 zadebiutowała od razu w najmocniejszej na chwilę obecną specyfikacji M850i z napędem na obie osie xDrive. Kolejny debiut kryje się pod maską: to nowe V8 o pojemności 4,4 litra z technologiami M Performance TwinPower Turbo i dwiema turbosprężarki upchnięte w przestrzeni między rzędami cylindrów. Z silnika wyciśnięto 530 koni mechanicznych, dostępne w przedziale 5,5-6 tysięcy obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy: 750 niutonometrów w przedziale 1,8-4,6 tysiąca obrotów na minutę. V8 współpracuje z 8-stopniową przekładnią Steptronic Sport. M850i rozpędza się do setki w czasie 3,7 sekund.
Nowa Ósemka mierzy 484 centymetry długości, mieści cztery osoby, może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 420 litrów i waży około 1,9 tony. Coupe może pochwalić się adaptacyjnym zawieszeniem, elementami konstrukcji z włókien węglowych, wspomagającymi aerodynamikę kanałami w podwoziu, które są automatycznie otwierane i zamykane, cyfrową deską rozdzielczą, cyfrowym kluczykiem, który pozwala na otworzenie auta za pomocą smartfona oraz nowym systemem iDrive ze sterowaniem dotykowym, głosowym i gestami. Opcje: węglowy dach i body kit, adaptacyjne światła z przodu w technologii laserowej, felgi o średnicy 20 cali czy nagłośnienie Bowers & Wilkins.
Druga wersja silnikowa to wysokoprężne 840d z rzędową szóstką o pojemności trzech litrów, mocy 320 koni mechanicznych i momencie obrotowym 680 niutonometrów. W takim wydaniu coupe rozwija setkę w czasie 4,9 sekund. Prędkość maksymalną w każdym przypadku ograniczono do 250 kilometrów na godzinę. M8, które pojawi się w bliżej nieokreślonej przyszłości ma dysponować mocą co najmniej 600 koni mechanicznych. O innych wersjach silnikowych i napędowych BMW na razie nie wspomina. Model produkowany będzie w fabryce BMW w Dingolfing, w której powstają limuzyny serii 7. Coupe pojawi się w salonach sprzedaży w listopadzie.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW 8-Series Coupe na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum