Aktualności
28.08.2018

McLaren 720S GT3 Trening przygotowawczy

Kibice i klienci McLarena, których życie kręci się wokół torów wyścigowych, będą mieli od przyszłego roku zupełnie nowy obiekt pożądania. Będzie nim pierwsza, wyścigowa ewolucja coupe 720S, którą przygotowano z myślą o mistrzostwach dla samochodów klasy GT3. Najmłodszy McLaren z rodziny Super Series pójdzie w ślady swoich przodków, 650S oraz MP4-12C.

Wyścigowy 720S GT3 powstaje w specjalnie wydzielonej komórce w zakładach McLaren Automotive w Woking, która trudni się tylko samochodami torowymi. Z drogowym 720S maszynę opartą na węglowym kadłubie MonoCage II dzieli niewiele: producent podaje, że w GT3 zoptymalizowano lub całkowicie zmieniono ponad 90% komponentów. Poza oczywistymi zmianami w aerodynamice czy elementach strukturalnych - od klatki bezpieczeństwa po piankę absorbującą uderzenia - znajdziemy tu wyposażenie właściwe dla grupy GT3: regulowany ABS, regulowaną kontrolę trakcji, regulowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz kierownicę i pedały z regulacją położenia.

McLaren 720S GT3

Sercem wyścigowego McLarena jest podwójnie turbodoładowane V8 typu M840T o pojemności czterech litrów, które połączono z sekwencyjną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Silnik umieszczony centralnie napędza tylko tylne koła. Ogumienie dla 720S GT3 zostało przygotowane razem z włoskim Pirelli. Na wyposażeniu standardowym mamy między innymi amortyzatory z możliwością regulacji czterech parametrów, pneumatyczne podnośniki oraz kubełkowy fotel z włókien węglowych i Kevlaru, a za dodatkową opłatą u McLarena dostępna będzie kamera wsteczna z radarem i dodatkowym wyświetlaczem oraz system monitorowania ciśnienia w oponach.

McLaren 720S GT3

McLaren dysponuje obecnie dwoma pierwszymi egzemplarzami 720S GT3, które służą wyłącznie do celów testowych. Samochody w ramach przygotowań do rozpoczęcia sprzedaży i startów będą katowane na torach na całym świecie, od USA, poprzez Europę, po Bliski Wschód z planem pokonania co najmniej 30 tysięcy kilometrów. Model ma być gotowy na sezon 2019, w którym będzie mógł pojawić się w takich mistrzostwach, jak Blancpain GT Series, Intercontinental GT Challenge, 24h Series czy regionalnych mistrzostwach GT3. Ręcznie budowany samochód wyceniono na 440 tysięcy funtów, co obecnie odpowiada sumie ponad dwóch milionów złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij