BMW M240i Racing - Bierzcie i ścigajcie się
Po blisko pięciu latach od premiery z katalogu BMW Motorsport zniknie wyścigowe coupe M235i. Jego miejsce zajmie model o wyższym numerze, który będzie miał zapewniony byt na kolejne dwa sezony. Najnowsza maszyna nosi oznaczenie M240i, a jej pierwszym celem jest długodystansowy puchar VLN, którego domem jest słynne Nordschleife.
Nowe BMW M240i Racing adresowane jest do amatorów ścigania na całym świecie ze szczególnym wskazaniem na VLN, z którym M235i Racing jest związane nieprzerwanie od wiosny 2014 roku. BMW Motorsport przedłużyło umowę z VLN na sezony 2019 oraz 2020, w których nadal będzie współpracować z dostawcą ogumienia Dunlop. Model M240i Racing będzie kwalifikował się do grupy Cup, w której jego poprzednik meldował się w każdej rundzie VLN w liczbie do dwudziestu egzemplarzy. Do tej pory zbudowano około 170 sztuk modelu M235i Racing.
Model M235i Racing przeszedł gruntowną modernizację w sezonie 2016. Teraz ustąpi miejsca kolejnej ewolucji, która zmienia przy okazji nazwę. Model M240i Racing bazuje na seryjnie produkowanym, 340-konnym coupe BMW i odpowiada na prośby klientów BMW Motorsport. Nowości sprowadzają się między innymi do zoptymalizowanej elektroniki sterującej pracą silnika, rzędowej szóstki o pojemności trzech litrów z turbodoładowaniem, przeprojektowanych elementów tylnego skrzydła oraz nowego fotela kierowcy.
Maszynę ze stajni BMW Motorsport będzie można nabyć jako zupełnie nowy samochód, a także jako pakiet modernizacji Evo dla istniejących już M235i Racing. W sezonie 2019 na najlepsze drużyny w VLN będzie czekała nagroda pieniężna 100 tysięcy euro (o 25 tysięcy więcej, niż poprzednio). Zespoły korzystające z bawarskiego ścigacza będą mogły jak zwykle liczyć na fabryczne wsparcie: dostęp do zapasowych części bezpośrednio na torze czy obsługa inżynierów BMW.
Źródło/zdjęcia: BMW Motorsport BMW M240i Racing na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum