Aktualności
16.01.2019

BMW 7-Series Największy rozmiar

Flagowy krążownik BMW osiągnął wiek, w którym zagrożenie ze strony konkurencji zmusiło jego załogę na powrót do portu i przegrupowanie. Tym oto sposobem szósta generacja limuzyny serii 7 przeszła modernizację, po której wraca do produkcji jeszcze mocniejsza, jeszcze bardziej zaawansowana technologicznie i... jeszcze straszniejsza.

Najnowsza "Siódemka" po przeprojektowaniu będzie straszyć jeszcze większym grillem, który w porównaniu do poprzednika urósł aż o czterdzieści procent, co pociągnęło za sobą podniesienie nosa auta o 50 milimetrów wyżej, niż poprzednio. Przy okazji powiększono również znaczek firmowy, zmieniono pokrywę komory silnika, światła, zderzaki, boczne, chromowane pasy, felgi oraz końcówki wydechu. Nowości w kabinie objęły kierownicę, nagłośnienie Bowers & Wilkins, cyfrowe wyświetlacze z nowym systemem operacyjnym, dodatkowe wyposażenie dla pasażerów z tyłu oraz jeszcze więcej materiałów wygłuszających.

BMW 7-Series

Oferta silnikowa serii 7 obejmuje zmodernizowane jednostki o sześciu, ośmiu i dwunastu cylindrach, współpracujące z ośmiostopniowym automatem Steptronic i turbosprężarkami, a także nowe warianty hybrydowe typu plug-in. Katalog otwierają wysokoprężne modele 730d z trzylitrowymi silnikami o mocy 265 koni mechanicznych oraz napędem przenoszonym na obie osie w systemie xDrive lub tylko tylne koła. W hybrydach pracuje 6-cylindrowa jednostka benzynowa, silnik elektryczny oraz nowy akumulator wysokonapięciowy, które generują maksymalną moc do 394 koni mechanicznych.

BMW 7-Series

Najmocniejszym i najdroższym wariantem pozostaje M760Li xDrive, wersja wydłużona z 512 do 526 centymetrów, pod której maską skrywa się V12 o pojemności 6,6 litra. Motor rozwija 585 koni mechanicznych i 850 niutonometrów, które pozwalają na rozpędzenie się do setki w czasie 3,8 sekundy i potrzebują średnio 12,5 litrów paliwa na sto kilometrów (według normy WLTP przeliczonej na NEDC, co w wielkim skrócie oznacza, że liczba nie musi się przekładać na rzeczywistość). Prędkość maksymalną ograniczono tradycyjnie do skromnych 250 kilometrów na godzinę.

Skomentuj na forumUdostępnij