Aktualności

Arcfox GT - Świeży trop

W ubiegłym roku w Chinach sprzedano więcej samochodów elektrycznych, niż w innych częściach świata... razem wziętych. W takich okolicznościach azjatycki rynek traktowany jest jak najbardziej poważnie przez największe marki europejskie, a jego rosnące potrzeby próbują zaspokoić również lokalne marki. Jedną z nich jest Arcfox.

Markę Arcfox, która należy do koncernu BAIC Group, produkującego między innymi Mercedesy na rynek chiński, poznaliśmy już kilka lat temu dzięki konceptowi elektrycznego coupe Arcfox 7 o mocy przeszło 600 koni mechanicznych, któremu pisana była rychła produkcja seryjna. Do niczego takiego nie doszło (w ubiegłym roku prototyp służył za samochód bezpieczeństwa w chińskim pucharze samochodów GT4), a Arcfox w dalszym ciągu kusi jedynie konceptami. W tym miesiącu pokazano aż trzy maszyny: crossovera ECF oraz sportowe coupe GT w wersji drogowej i wyścigowej. Model GT ma być bliski produkcji seryjnej.

Arcfox GT

Za przygotowanie modeli GT, bazujących na podwoziu z włókien węglowych i aluminium, odpowiedzialne jest hiszpańskie QEV Technologies, w którym powstało również Hispano Suiza Carmen. Maszyna dysponuję napędem obu osi, czterema silnikami elektrycznymi i układem hamulcowym z węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi. Wersja drogowa dysponuje mocą aż 1632 koni mechanicznych i momentem obrotowym 800 niutonometrów. Coupe waży niecałe 1840 kilogramów, rozpędza się do setki w 2,59 sekundy, a jego prędkość maksymalna przekracza 255 km/h. Producent kalkuluje zasięg GT na co najmniej 400 kilometrów według norm NEDC i zapowiada obsługę szybkiego ładowania baterii ze stacji o mocy 85 kW: w 30 minut od 20 do 80%.

Arcfox GT Rce

Torowy Arcfox GT RaceEdition z technologiami rodem z mistrzostw świata Formuły E to nieco inna bestia. W maszynie umieszczono aż sześć silników elektrycznych: dwa na przedniej osi i cztery na tylnej. Ich moc ma dochodzić do 1020 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy ma sięgać 1320 niutonometrów. Osiągi auta mają być identyczne z wersją drogową: 2,59 sekundy do setki i maksymalnie ponad 255 kilometrów na godzinę przy masie poniżej 1840 kilogramów. Informacji o cenie modeli z serii GT czy dacie ich wejścia do sprzedaży na razie nie ma.

Źródło/zdjęcia: arcfox.cn, qevtech.com Arcfox GT na forumArcfox GT Race na forumArcfox ECFSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij