BMW 8-Series Gran Coupe - Ekskluzywny element
Rodzina BMW serii 8 powiększa się o trzeci wariant nadwoziowy, który dołącza do coupe i kabrioletu. Tym razem mamy do czynienia z czymś zupełnie nowym, czego w ofercie BMW do tej pory jeszcze nie było: to luksusowy grand tourer o sportowym zacięciu z dwiema parami drzwi, który będzie konkurował z takimi sławami, jak Panamera, AMG GT 4-Door czy Quattroporte.
Limuzyna 8 Series Gran Coupe do słupka A jest niemal identyczna z coupe. Później zaczynają się coraz większe różnice: nowy model jest dłuższy, szerszy i wyższy od coupe. Rozstaw osi zwiększono o 201 do 3023 milimetrów, a długość całego samochodu wzrosła o 231 do 5082 milimetry. W porównaniu do coupe auto przytyło o około 70 kilogramów. Samochód będzie można wyposażyć w laserowe światła o zasięgu około 600 metrów, czterostrefową klimatyzację, szklany, panoramiczny dach, dach z włókien węglowych, nagłośnienie Harman Kardon lub Bowers & Wilkins, miękkie domykanie drzwi, skórzane tapicerki wszelkiego rodzaju oraz detale z aluminium lub drewna.
Na dobry początek 8 Series Gran Coupe oferowane będzie w trzech wersjach silnikowych. Dwie podstawowe to: wysokoprężne 840d z 6-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności trzech litrów, mocy 320 koni mechanicznych i momencie obrotowym 680 niutonometrów oraz benzynowe 840i z 6-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności trzech litrów, mocy 340 koni mechanicznych i momencie 500 niutonometrów. Model 840d dostępny będzie tylko z napędem obu osi xDrive, model 840i będzie można dostać w wersji z napędem przenoszonym tylko na tył lub na wszystkie obie osie. W każdym przypadku do dyspozycji będziemy mieli 8-stopniowy automat Steptronic z możliwością ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy.
Stopień wyżej ustawi się wariant M850i z napędem na wszystkie cztery koła xDrive, mechanizmem różnicowym M Sport, hamulcami M Sport z tarczami powiększonymi do 395 milimetrów, 20-calowymi felgami serii M, dodatkowym ospoilerowaniem i jeszcze szerszą listą opcji, obejmującą między innymi adaptacyjne zawieszenie oraz adaptacyjne wspomaganie układu kierowniczego. Sercem M850i będzie turbodoładowany motor V8 o pojemności 4,4 litra, współpracujący z przekładnią Steptronic, przez którą przechodzić będzie 530 koni mechanicznych i 750 niutonometrów. Osiągi: setka w 3,9 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona tradycyjnie do 250 kilometrów na godzinę. Średnie zapotrzebowanie na benzynę: około 10 litrów na 100 kilometrów.
BMW 8 Series Gran Coupe wejdzie do oficjalnej sprzedaży na rynkach całego świata we wrześniu tego roku. Samochód będzie można wyposażyć w szereg najnowszych zdobyczy technologicznych marki, obejmującej systemy wspomagania kierowcy czy łączności z całym światem oraz sterowania całym pojazdem (w tym sterowanie gestami oraz sterowanie głosowe). Model będzie objęty również programem zdalnych aktualizacji oprogramowania BMW Operating System 7.0, opierającym się o łączność z Internetem i wyposażenie samochodu w kartę SIM (pierwsze tego typu operacje przeprowadzono na wybranych modelach w maju). Cena auta nie jest jeszcze znana.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW 8-Series Gran Coupe na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum