Mercedes-AMG A 45 - Bez oznak słabości
Ponad sześć lat temu AMG wkroczyło w segment kompaktów z 4-cylindrowym modelem A 45, który szokował niedoścignioną w swojej klasie mocą 360 koni mechanicznych. Cztery lata temu możliwości auta podskoczyły profilaktycznie do 381 koni mechanicznych. Dziś debiutuje A 45 drugiej generacji: jeszcze szybszy i jeszcze mocniejszy.
"Czterdziestki piątki" od AMG - obok hatchbacka A zadebiutowała od razu również limuzyna CLA - mogą teraz afiszować się z zupełnie nowym, turbodoładowanym silnikiem, którego każda sztuka składana jest ręcznie przez jedną osobę w fabryce w Affalterbach. Motor z czterema cylindrami o pojemności dwóch litrów, aluminiową skrzynią korbową, dwustopniowym wtryskiem benzyny oraz dwuzwojową turbosprężarką został mianowany przez twórców tytułem najmocniejszego silnika R4 turbo na świecie w produkcji seryjnej. Już w podstawowej wersji kręcąca się do 7,2 tysięcy obrotów na minutę jednostka dostarcza 387 koni mechanicznych oraz 480 niutonometrów. A na tym nie koniec: AMG po raz pierwszy oferuje klasę A również w wersji S. W przypadku 45 S dostaniemy 421 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów! Na jeden litr przypada nawet 211 koni mechanicznych.
Napęd w A 45 przenoszony jest na obie osie poprzez dwusprzęgłową przekładnię AMG SpeedShift DCT 8G o ośmiu biegach w układzie AMG Performance 4Matic+ z funkcją inteligentnego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy poszczególne osie i koła AMG Torque Control. Kompakt w bazowej wersji rozpędza się do setki w czasie czterech sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. Mercedes-AMG A 45 S rozpędza się od zera to stu kilometrów na godzinę w czasie 3,9 sekundy, a elektronika kończy przyspieszanie dopiero przy 270 km/h. Do wyboru jak zwykle będziemy mieli kilka trybów jazdy, kilka trybów pracy układu 4Matic i kilka trybów pracy kontroli stabilności ESP.
Najmocniejszą klasę A poznamy między innymi po nowych felgach, zderzakach, osłonie chłodnicy, końcówkach wydechu, dyfuzorze i poszerzonej karoserii, z którą wiąże się zwiększenie rozstawu kół z przodu. Pojazd można wyróżnić również opcjonalnymi pakietami stylistycznymi i aerodynamicznymi, a za dopłatą można otrzymać między innymi kierownicę z dodatkowymi funkcjami, tarcze hamulcowe powiększone do 360 milimetrów na przedniej osi, adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, aplikację telemetryczną AMG Track Pace oraz elektronikę rozbudowaną o dodatkowe tryby jazdy, jak Drift, i systemy wspomagające kierowcę. Cena modelu nie jest jeszcze znana.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG A 45 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum