Aktualności
30.07.2019

Porsche 911 Carrera Próg wejścia

W listopadzie ubiegłego roku zadebiutowało zupełnie nowe 911 ósmej generacji, które Porsche zdecydowało się pokazać na premierze w mocniejszych, 450-konnych odmianach S z napędem przenoszonym tylko na tylną lub obie osie. Teraz do rodziny dołącza bazowe 911 Carrera, które pokazuje się od razu jako coupe oraz kabriolet.

W przypadku wejściowego 911 Carrera mamy do czynienia z trzylitrowym, podwójnie turbodoładowanym boxerem o pojemności trzech litrów. Umieszczony za tylną osią silnik generuje 385 koni mechanicznych przy 6,5 tysiącach obrotów na minutę oraz 450 niutonometrów w zakresie od 1,95 do pięciu tysięcy obrotów na minutę. To o 15 koni mechanicznych więcej, niż w Carrerze poprzedniej generacji i o 65 koni mechanicznych mniej, niż w Carrerze S ósmej generacji, która dysponuje większymi turbosprężarkami. Napęd na tylne koła przenosi ośmiostopniowa przekładnia PDK.

Porsche 911 Carrera Cabriolet

Nowe 911 Carrera według norm DIN waży z zamkniętą karoserią 1505 kilogramów (1580 według norm europejskich, kabriolet jest o 70 kilogramów cięższy) i jest o 10 kilogramów lżejsze od Carrery S. Coupe rozpędza się do setki w czasie 4,2 sekund (kabriolet: 4,4 sekundy), po 9,3 sekundach przekracza 160 km/h(kabriolet: 9,7 sekundy), a jego prędkość maksymalna sięga 293 km/h (kabriolet: 291 km/h). Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono sprint od zera do setki spada do czterech sekund (kabriolet: 4,2 sekundy). Średni apetyt na paliwo: co najmniej dziewięć litrów paliwa na sto kilometrów.

Porsche 911 Carrera

Maszyna będzie oferowała nam m.in. znane z innych 911 serii 992: konsolę środkową z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 10,9 cala oraz deszczowy tryb jazdy. Carrerę poznamy przede wszystkim po mniejszych kołach na obu osiach (19 cali z przodu, 20 cali z tyłu), mniejszych tarczach hamulcowych (330 milimetrów średnicy na obu osiach) oraz dwóch końcówkach wydechu. Model można już zamawiać. Coupe wyceniono w Polsce na 520 tysięcy złotych, a kabriolet na 589 tysięcy złotych. Porsche zapowiada już, że następne w kolejce jest nowe 911 Carrera w wersji z napędem przenoszonym na wszystkie cztery koła - 911 Carrera 4.

Skomentuj na forumUdostępnij