Pagani Huayra Roadster BC - Wiara absolutna
Pagani Huayra ma już ponad osiem lat, ale auta produkowane obecnie, Huayra Roadster oraz limitowane coupe Huayra BC, nie mają z coupe pierwszej serii wiele wspólnego. Każda z kolejnych ewolucji modelu wiązała się z wielkimi zmianami natury technologicznej i nie inaczej jest z najnowszą wersją. Oto nowa Huayra Roadster BC.
Coupe Huayra z podwójnie turbodoładowanym V12 o mocy 730 koni mechanicznych zadebiutowało na początku 2011 roku jako następca nieśmiertelnej Zondy. W roku 2016 pojawiła się limitowana do 20 sztuk Huayra BC z jednostką podkręconą do 800 KM, nową skrzynią biegów, przeprojektowanym kadłubem, karoserią z rozbudowaną aerodynamiką, adaptacyjnym zawieszeniem i masą innych nowości. Rok później ze zdobyczy DC skorzystał 764-konny model Huayra Roadster, który... okazał się lżejszy od pierwszego coupe! Teraz debiutuje Huayra Roadster BC. Samochód waży na sucho tylko 1250 kilogramów, o 30 kilogramów mniej od zwykłego roadstera i o 32 kilogramy więcej od coupe BC.
Najnowsze dzieło Pagani Automobili nosi po raz kolejny inicjały BC, upamiętniające pierwszego klienta marki i przyjaciela jej założyciela. Premierowa sztuka roadstera nosi na drzwiach numer 20, który podkreśla dwudziestą rocznicę powstania pierwszego samochodu marki. Tak samo, jak w przypadku swoich najbliższych przodów, maszyna bazuje na kadłubie z włókien węglowych oraz tytanu i ubrana jest w zupełnie nową karoserię, którą uzupełniono o powiększony splitter, dodatkowe lotki z przodu, wentylowane nadkola czy duże skrzydło z tyłu (docisk aerodynamiczny ma dochodzić do 500 kilogramów). Dwuosobową kabinę może przykryć twardy dach, a do uszu kierowcy i pasażera mogą docierać dźwięki z nowego, regulowanego układu wydechowego z dodatkowymi ujściami między płatami dyfuzora, którego nie znajdziemy w innych modelach.
Na wyposażeniu auta znajdziemy m.in. elementy karoserii aktywne aerodynamicznie (klapki z przodu i z tyłu), niezależne zawieszenie ze sterowanymi elektronicznie amortyzatorami, ogumienie Pirelli P Zero Trofeo R, aluminiowe felgi produkcji APP Tech, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo, 7-stopniową, zautomatyzowaną skrzynię biegów Xtrack z elektro-mechanicznym dyferencjałem, dźwignię zmiany biegów z drewnianą gałką inspirowaną wyścigowym Porsche 917 oraz... zupełnie nową jednostkę napędową, którą specjalnie dla Pagani Automobili produkuje Mercedes-AMG. Ten sam silnik miałby pojawić się w najbliższej przyszłości w następcy modelu Huayra, znanym pod wewnętrznym oznaczeniem C10, który miałby pojawić się na rynku w roku 2021.
Nowy, umieszczony centralnie motor to ponownie podwójnie turbodoładowane V12 o pojemności prawie sześciu litrów, którego moc ląduje wyłącznie na kołach tylnej osi. Silnik rozwija 802 konie mechaniczne przy 5,9 tysiącach obrotów na minutę oraz 1050 niutonometrów w zakresie od dwóch do 5,6 tysięcy obrotów na minutę (to o 72 konie i 50 Nm więcej, niż pierwsza Huayra). Pagani nie chwali się jeszcze dokładnymi osiągami samochodu i wskazuje jedynie na przeciążenia boczne: przeszło 1,9 g! Huayra Roadster BC zostanie wyprodukowana w liczbie tylko 40 egzemplarzy. Cena każdego z nich to prawie 3,1 miliona euro... plus podatki. Kwota ta odpowiada aktualnie trzynastu milionom złotych! Ci, którzy nie planują takich wydatków mogą spotkać się z najnowszym Pagani w grze CSR Racing 2 na urządzenia mobilne.
Źródło/zdjęcia: Pagani Automobili Pagani Huayra Roadster BC na forumPagani Huayra - prezentacjaPagani Huayra BC - prezentacjaPagani Huayra Roadster - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum