Aktualności

Audi RS6 Avant - Jeszcze więcej

Już od dwudziestu pięciu lat za lidera segmentu mocarnych kombi uważa się markę Audi. Wszystko zaczęło się w latach dziewięćdziesiątych od 315-konnego RS2 Avant, w którym palce macało Porsche. Potem w jego ślady poszły modele RS4 oraz RS6, który uznawany jest za klasykę gatunku. Dziś zadebiutowało zupełnie nowe RS6 Avant.

Najnowsza produkcja oddziału Audi Sport jest już czwartą generacją RS6 Avant. Model prezentuje jednocześnie kierunek stylistyczny, w którym mają iść wszystkie przyszłe RS. Po zwykłym A6 auto dziedziczy tylko panele dachu, drzwi oraz tylnej klapy bagażnika, a z linii modelowej A7 zaporzycza przednie światła oraz wybrzuszoną maskę komory silnika. Samochód został poszerzony o 40 milimetrów z każdej strony w porównaniu do zwykłego A6, a jego zawieszenie obniżono o 20 milimetrów (powyżej 120 km/h prześwit kurczy się o kolejne 10 mm, a przy najniższych prędkościach można zwiększyć go o 20 mm). W środku znajdziemy m.in. nowe fotele oraz bagażnik o pojemności 565 litrów.

Audi RS6 Avant

Sercem RS6 Avant pozostaje podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów. Motor dostarcza okrągłe 600 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów, które dostępne są w zakresie 2,1-4,5 tysięcy obrotów. Jednostka pracuje teraz w układzie mild hybrid (MHEV), co oznacza, że towarzyszy jej alternator-rozrusznik, który korzysta z osobnego akumulatora litowo-jonowego. Rozwiązanie takie pozwala między innymi na odzyskiwania energii kienetycznej z hamowania, żeglowanie z wyłączonym silnikiem nawet przez 40 sekund, korzystanie z systemu start&stop przy prędkościach do 22 km/h oraz tryb pracy cylinder od demand (COD), w którym odłączana jest połowa cylindrów. Wszystkie te technologie pozwalają na oszczędzenie do 0,8 litra paliwa na sto kilometrów.

Audi RS6 Avant

Napęd przenoszony jest stale poprzez 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów Tiptronic z funkcją szybkiego startu. W zwykłych warunkach drogowych układ Quattro z mechanicznym dyferencjałem centralnym oraz selektywnym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy koła poszczególnych osi przenosi 40% momentu obrotowego na przednią oś i 60 na tylną. W zależności od przyczepności na przód może zostać przeniesione maksymalnie 70% momentu obrotowego, a na tył maksymalnie 85%. Nowe RS6 Avant rozpędza się do setki w czasie 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. W ramach opcji ograniczenie można podnieść do 280 lub 305 kilometrów na godzinę. Do wyboru jest kilka trybów jazdy, w tym możliwość skonfigurowania dwóch trybów według własnego uznania.

Audi RS6 Avant

Standardem w nowym RS6 Avant jest m.in. pneumatyczne zawieszenie, 21-calowe felgi, układ hamulcowy ze stalowymi tarczami o średnicy 420 mm z przodu oraz system monitorujący parametry układu napędowego oraz podwozia (w tym temperaturę hamulców, ciśnienie doładowania, przeciążenia boczne i wzdłużne). Opcje: lżejsze o 34 kilogramy węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe (z przodu aż 440 mm średnicy), 22-calowe felgi, sportowe zawieszenie na sprężynach i adaptacyjnych amortyzatorach z systemem Dynamic Ride Control (DRC), system tylnych kół skrętnych oraz detale nadwozia w kolorze czarnym (końcówki wydechu, logotypy). Cena modelu nie jest jeszcze znana. Maszyna trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale przyszłego roku. I nie tylko. Będzie to pierwsze RS6 Avant, które będzie oferowane przez Audi na terenie Ameryki Północnej.

Źródło/zdjęcia: Audi Audi RS6 Avant na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij