
Koenigsegg Regera - Rekordowe 0-400-0 km/h
Koenigsegg pochwalił się kolejnym rekordem świata w przedziale prędkości, o którym wielu osobom nawet się nie śniło. Tym razem szwedzka marka zaatakowała z powodzeniem jeden z własnych rekordów: próbę przyspieszenia do prędkości czterystu kilometrów na godzinę i wyhamowania do zera. W roku głównej hybrydowy model Regera.
O maszynie noszącej imię Regera usłyszeliśmy pierwszy raz ponad cztery i pół roku temu, kiedy to światu pokazano pierwszy prototyp. Czegoś takiego jeszcze nie było: pięciolitrowe V8 o pojemności pięciu litrów z dwiema turbosprężarkami o mocy ponad 1100 koni mechanicznych, trzy silniki elektryczne dodające przeszło 700 koni mechanicznych w systemie Koenigsegg Direct Drive, który wyeliminował tradycyjną skrzynię biegów i moc całego układu napędowego przekraczająca 1500 koni mechanicznych! Seryjna Regera zadebiutowała trzy i pół roku temu, a dwa i pół roku temu pokazano pierwsze dwie sztuki przeznaczone dla klientów. Produkcję modelu ograniczono do 80 egzemplarzy, z których wszystkie zarezerwowano niedługo po premierze.

Do tej pory osiągi Regery straszyły jedynie na papierze: setka w niecałe trzy sekundy, 200 km/h w 6,6 sekund, 300 km/h w niecałe jedenaście sekund i prędkość maksymalna ograniczona obrotami silnika do 403 kilometrów na godzinę! W poniedziałek osiągi maszyny zweryfikowano na około 2,3-kilometrowym odcinku wojskowego lotniska Råda w Szwecji. Cel: pobicie rekordu 0-400-0 km/h, który od jesieni 2017 roku należał do Koenigsegga (rekordowe 33,29 sekundy osiągnięto modelem Agera RS). Regerę, która posłużyła do bicia rekordu, pozostawiono w niemal nietkniętej formie. Jedynymi modyfikacjami miały być instalacja klatki bezpieczeństwa oraz czteropunktowych pasów bezpieczeństwa. Przeszkody: nierówna nawierzchnia, która nie pozwalała na przeprowadzenie próby w idealnej linii prostej.

Maszynę pod okiem producenta oraz służb ratunkowych poprowadził Sonny Persson, szwedzki kierowca wyścigowy. Hybrydowa Regera rozpędziła się do prędkości 400 kilometrów na godzinę na odcinku około 1613 metrów w czasie 22,87 sekundy i wytraciła tą prędkość na dystansie około 435 metrów w czasie 8,62 sekundy! Nowy rekord 0-400-0 km/h, ustanowiony na dystansie 2048 metrów, sięgnął 31,49 sekundy! Koenigsegg jest przekonany, że wynik ten w idealnych warunkach można jeszcze poprawić, a między wierszami marka już teraz daje do zrozumienia, że ma ochotę również na przetestowanie prędkości maksymalnej, a może i ustanowienie nowego rekordu (Agera RS kilka lat temu osiągnęła ponad 445 km/h, liczone jako średnia w dwóch przejazdów w dwóch przeciwnych kierunkach).
Źródło/zdjęcia: Koenigsegg Koenigsegg Regera na forumKoenigsegg Regera - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum