Aktualności
29.10.2019

Ferrari 488 GT3 Evo Pakiet rozwojowy

Po blisko czterech latach od premiery i czterech pełnych sukcesów sezonach Ferrari 488 GT3 doczekało się gruntownej modernizacji, którą większość rywali ma już za sobą. Już w przyszłym roku na tory wyścigowe całego świata wyjedzie coupe w specyfikacji Evo, które pokazano podczas tegorocznego Ferrari Finali Mondiali na pętli Mugello.

Inżynierowie włoskiej marki podczas prac nad modelem 488 GT3 Evo skupili się przede wszystkim na aerodynamice (od tysięcy godzin komputerowych symulacji po testy w tunelu aerodynamicznym), ergonomii, bezpieczeństwie, wytrzymałości oraz dynamice maszyny, podglądając liczne rozwiązania ze startującego w długodystansowych mistrzostwach świata 488 GTE (World Endurance Championship). Modele GT3 Evo oraz GTE będą charakteryzować się teraz takim samym rozstawem osi, który w razie potrzeby ułatwi konwersję egzemplarza GT3 na GTE (stare 488 GT3 na krótszy rozstaw osi).

Ferrari 488 GT3 Evo

488 GT3 Evo otrzymało nową "twarz" z przeprojektowanym zderzakiem, splitterem, lotkami, wlotami powietrza oraz nowe nadkola, drzwi i przeprojektowane tylne skrzydło. Wszystko to skład się na bardziej przewidywalny koncept aerodynamiczny. Inne nowości to zmniejszona masa własna (a tym samym możliwość obniżenia środka ciężkości za pomocą balastu, zależnie od przepisów danej serii), przeprogramowany ABS i kontrola trakcji, lżejszy i sztywniejszy fotel opracowany wspólne z firmą Sabelt i nowy pakiet na wyścigi długodystansowe (przedni zderzak z dodatkowymi światłami, system szybkiego dostępu do wlewów oleju i płynu chłodniczego, węglowe sprzęgło, zaciski hamulcowe rodem z GTE, stalowe nakrętki na koła oraz dodatkowe czujniki i światła w technologii LED).

Ferrari 488 GT3 Evo

Silnik w 488 GT3 Evo pozostał nietknięty, pomijając zmiany w oprogramowaniu, które skupiały się na optymalizacji rozkładu momentu obrotowego. Mowa o podwójnie turbodoładowanym, umieszczonym centralnie V8 o pojemności 3,9 litrów, które generuje od 500 do 600 koni mechanicznych (zależnie od przepisów serii, w której samochód startuje). Nowa maszyna Ferrari ruszy oficjalnie na tory całego świata w rękach prywatnych zespołów i kierowców w przyszłym roku. Klienci marki, którzy korzystają już ze starego 488 GT3 będą mogli zakupić pakiet modyfikacji, który bliższy ich samochody do specyfikacji Evo. Ich głównymi rywalami będą kierowcy aut marek Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Honda, Lamborghini, Lexus, McLaren, Mercedes-AMG, Nissan oraz Porsche.

Skomentuj na forumUdostępnij