Karma SC2 - Jazda i gra
Kalifornijskie Karma Automotive po kilku latach od rozpoczęcia działalności może pochwalić się produkcją hybrydowej limuzyny Revero w kilku wersjach napędowych oraz konceptami, które zapowiadają bardzo interesującą przyszłość firmy. Ostatni z nich, coupe SC2, sugeruje chęć dołączenia do rosnącego grona producentów elektrycznych egzotyków.
Maszyna o oznaczeniu SC2 to pokaz możliwości Karmy, nadciągających technologii, kierunku stylistycznego oraz platforma do testowania rozwiązań przygotowywanych we współpracy z nowymi partnerami. Coupe z unoszonymi do góry drzwiami może pochwalić się między innymi systemem Drive and Play, który poprzez 360-stopniowe kamery oraz zestawy czujników będzie rejestrował nasze przejazdy, które później będzie można prześledzić ponownie, na przykład po zaparkowaniu auta w garażu (do akcji wkroczy wtedy laserowy wyświetlacz, smartfon i inne) lub po przesłaniu zapisu do innych samochodów lub urządzeń.
Na układ napędowy konceptu SC2, który został pokazany na tegorocznej wystawie w Los Angeles, składają się cztery silniki elektryczne (dwa na przedniej osi, dwa na tylnej osi), paczka baterii, które upchnięto w wysokim tunelu środkowym między kierowcą i pasażerem oraz przekładnia z autorskim systemem rozdziału momentu obrotowego pomiędzy poszczególnie osie oraz koła. Cały system dostarcza jakieś 1100 koni mechanicznych, a moment obrotowy na kołach dochodzi do 14 tysięcy niutonometrów. Maszyna ma rozpędzać się do sześćdziesięciu mil na godzinę w czasie niespełna 1,9 sekundy. Jej zasięg ma dochodzić do 560 kilometrów.
To oczywiście nie wszystko. SC2 skrywa w sobie jeszcze więcej: węglowe tarcze hamulcowe, zawieszenie w układzie push-rod, systemy odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania, systemy jazdy autonomicznej, aktywne aerodynamicznie elementy nadwozia, dostęp do samochodu po rozpoznaniu odcisku palca oraz twarzy, kierownica i fotele z systemami biometrycznymi, nagłośnienie 3D z osobnymi strefami dla kierowcy i pasażera czy elektrochromatyczne szyby, pozwalające na ograniczenie ilości wpadającego światła i odrobinę prywatności. Niektóre z tych wynalazków mogą pojawić się w zupełnie nowych modelach Karmy, które wyjdą w 2021 roku i będą bazować na nowej, autorskiej platformie.
Źródło/zdjęcia: Karma Automotive Karma SC2 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum