Aktualności
31.01.2020

Lotus Evora GT410 Walory użytkowe

Lotus zabrał się po raz kolejny za naprawianie Evory, modelu, którego pierwsze wydanie miało swoją premierę prawie dwanaście lat temu. Dziś angielskie coupe sprowadza się do dwóch wariantów: pokazanego dwa lata temu GT410 Sport oraz nowego GT410, który dopiero wchodzi do sprzedaży. Wchodzi jako propozycja bardziej przystępna cenowo.

Evora po kilkunastu latach doskonalenia może pochwalić się jeszcze lepszym i bogatszym wykończeniem i wyposażeniem oraz poprawionymi osiągami i prowadzeniem. Nowa specyfikacja, która wywodzi się z GT410 Sport, charakteryzuje się między innymi sportowymi fotelami Sparco z podgrzewaniem, klimatyzacją w standardzie, kamerą cofania, nawigacją satelitarną, dodatkowymi schowkami w środku, nowymi boczkami drzwi i podłokietnikiem, lepszym wyciszeniem kabiny, nowymi opcjami kolorystycznymi, tempomatem oraz czujnikami parkowania. Auto waży tylko 1361 kilogramów.

Lotus Evora GT410

Na pokład GT410 trafiły nowe amortyzatory, całoroczne ogumienie Michelin Pilot Sport 4S na 19-calowych felgach z przodu i 20-calowych z tyłu oraz czerwone zaciski hamulcowe AP Racing. Układ napędowy pozostał praktycznie nietknięty. Tuż przed tylną osią upakowana jest 3,5-litrowa, aluminiowa jednostka V6 ze sprężarką, z której wyciśnięto 416 koni mechanicznych i 410 niutonometrów. Napęd na tylną oś przenosi ręczna skrzynia o sześciu biegach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsena (6-stopniowy automat bez Torsena w opcji). Rozpędzenie się do stu kilometrów na godzinę zajmuje 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 298 km/h (a automatem 278 km/h).

Lotus Evora GT410

Evorę GT410 można już zamawiać. Na rodzimym rynku samochód został wyceniony na 82,9 tysięcy funtów, a w Niemczech na 99,9 tysięcy euro (aktualnie to równowartość okolic 420-430 tysięcy złotych). Oznacza, że za nowy model trzeba będzie zapłacić o trzy tysiące funtów lub jedenaście tysięcy euro mniej, niż za Evorę GT410 Sport, która przy okazji przeszła również niewielkie modernizacje. Na tym nie koniec: nowości dotknęły również najmniejsze Lotusy, modele Elise i Exige, które można teraz zamawiać z opcjonalnymi pakietami Touring lub Sport (pierwszy skupia się na wyposażeniu uprzyjemniającym podróże, drugi na opcjach, które sprawdzą się w dynamicznej jeździ i podczas wizyt na torach wyścigowych).

Skomentuj na forumUdostępnij