Aktualności
19.03.2020

Ruf Rodeo Koński grzbiet

Ruf Automobile, niemiecki zakład słynący z tuningu Porsche oraz budowy samochodów inspirowanych i bazujących na klasycznym 911, ma w tym roku bardzo wiele do powiedzenia. Do klientów trafiły już pierwsze sztuki zupełnie nowych coupe CTR oraz SCR, a na ich bazie przygotowano coś unikatowego. To koncept terenowego coupe Rodeo!

Najnowsze przedsięwzięcie rodzinnego zakładu prowadzonego w Pfaffenhausen w Niemczech przez Aloisa Rufa to ukłon w kierunku rodzinnych stron przyjaciół jego żony, Estonii i miejsca, w którym Alois i Estonia się poznali, Oklahomy w Stanach Zjednoczonych. Rodeo z wyglądu to po prostu Porsche 911, któremu zachciało się ruszyć na amerykańskie stepy, a w ostateczności wystąpić w osadzonym w alternatywnej rzeczywistości westernie, w którym miejsce koni zajęły samochody. Pod spodem to znacznie więcej.

Ruf Rodeo

W rzeczywistości Rodeo nie bazuje na żadnym z modeli ze stajni Porsche, pomijając oczywiste linie karoserii. Samochód został zbudowany na lekkim, węglowym podwoziu produkcji Rufa, które przygotowano kilka lat temu z myślą o coupe CTR i na którym bazuje również nowy SCR. Kabinę auta wyświetla skóra nawiązująca do końskich siodeł, a różnego typu detale, jak środkowe obszycia foteli to elementy podpatrzone w indiańskiej kulturze. Swoje możliwości i zamiary maszyna deklaruje samym uzbrojeniem zewnętrznym: dodatkowe lampy, pałąk z liną na przedzie, bagażnik na dachu oraz łopatka na klapie bagażnika.

Ruf Rodeo

Tak samo, jak w przypadku 911, silnik w Rodeo znalazł się z tyłu. To sześciocylindrowy boxer o pojemności 3,6 litrów z suchą miską olejową, który dostarcza co najmniej 500 koni mechanicznych. Nie ma jednak przeciwwskazań na dołożenie dwóch turbosprężarek, dzięki którym wzorem CTR mógłby przekroczyć 700 koni mechanicznych. Na obecną chwilę Ruf Automobile nie planuje produkcji modelu Rodeo, który pozostaje jedynie konceptem. Konceptem w pełni sprawnym, gotowym w każdej chwili na podbój bezdroży: napęd przenoszony jest na obie osie, a w każdym rogu na zmodyfikowanym zawieszeniu pracują koła z terenowym ogumieniem Michelin.

Skomentuj na forumUdostępnij