Porsche 911 Targa - Zew natury
W życiu każdej generacji 911 dochodzi do momentu, w którym zwykłe coupe i kabriolety to za mało, aby sprostać wymaganiom klientów i okolicznościom przyrody. Wtedy do akcji wkracza 911 Targa, stylowy model z tonami charakteru, nutą nostalgii i niepowtarzalnym wyglądem. Generacja 992, ósma generacja klasyka Porsche, dotarła właśnie do takiego momentu.
Pierwsze 911 Targa przyszło na świat w połowie lat sześćdziesiątych z silnikiem o pojemności dwóch litrów, który dostarczał skromne z dzisiejszego punktu widzenia 130 koni mechanicznych. Od tamtego czasu wizytówką każdej nowej generacji jest charakterystyczny, szeroki pałąk, odróżniający się od reszty karoserii srebrnym kolorem. W najnowszym modelu zainstalowano automatycznie sterowany system dachowy, obejmujący ruchome, twarde zadaszenie oraz panoramiczną tylną szybą. Rozłożenie lub złożenie dachu zajmuje tylko dziewiętnaście sekund.
Nowe 911 Targa debiutuje w dwóch wersjach napędowych, każda z napędem przenoszonym na obie osie, 6-cylindrowym boxerem o pojemności trzech litrów z dwiema turbosprężarkami oraz 8-stopniowym automatem PDK. W przypadku modelu 911 Targa 4 otrzymujemy do dyspozycji 385 koni mechanicznych oraz 450 niutonometrów. Model 911 Targa 4S dysponuje mocą 450 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 530 Nm, którymi dyryguje system Porsche Torque Vectoring Plus (dodatkowo płatna opcja w Targa 4). Odmianę 4S można zamawiać również z nową, ręczną skrzynią o siedmiu biegach z pakietem Sport Chrono w standardzie. Wśród innych opcji znajdziemy między innymi węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.
Najlepiej wyposażone 911 Targa 4S będzie potrzebowało tylko 3,6 sekundy na rozwinięcie 100 km/h i 13,4 sekund na przekroczenie 200 km/h, a jego prędkość maksymalna sięgnie 304 kilometrów na godzinę (przekładnia PDK, pakiet Sport Chrono). Bazowe 911 Targa 4 będzie rozpędzać się do setki w 4,4 sekundy i rozpędzać maksymalnie do 289 km/h. Oba modele trafią na rynek oficjalnie w sierpniu. Porsche wycenia je na co najmniej 635 tysięcy złotych w przypadku 911 Targa 4 oraz 710 tysięcy złotych w przypadku 911 Targa 4S. Na tych, którzy będą mogli pozwolić sobie na więcej czeka długa lista wyposażenia dodatkowego Porsche Tequipment oraz specjalizujący się w indywidualizacji każdego egzemplarza oddział Porsche Exclusive Manufaktur.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Targa na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum