Aktualności
11.08.2020

Maserati Ghibli Trofeo Duża zdobycz

Maserati Ghibli ma już na karku ponad siedem lat, w ciągu których nie było trudno zapomnieć o jego istnieniu. Ale nie tym razem. W tym roku najmniejsza limuzyna włoskiej marki robi wszystko, aby zapisać się na stałe w historii: w lipcu poznaliśmy hybrydowe Ghibli, do którego dołączyło teraz mocarne Ghibli Trofeo z silnikiem V8.

Aktualne Ghibli od początku swojego istnienia oferowane było wyłączenie z benzynowymi oraz wysokoprężnymi, trzylitrowymi silnikami V6, których moc dochodziła do 430 koni mechanicznych. Pod maską włoskiego sedana nie przewidziano miejsca na nic większego, a tegoroczna hybryda - pierwsze tego typu seryjne Maserati - zeszło szczebel niżej i sięgnęło po silnik o czterech cylindrach i pojemności dwóch litrów. W tym tygodniu zadebiutowało delikatnie zmodernizowane Levante Trofeo (znane od wiosny 2018 roku), nowe Quattroporte Trofeo oraz zupełnie nowe Ghibli Trofeo, które w końcu dostąpiło zaszczytu połączenia z widlastą ósemką.

Maserati Ghibli Trofeo

Całą trójkę zasila niemal identyczne V8: podwójnie turbodoładowany motor o pojemności 3,8 litra, z którego w przypadku Levante na niektórych rynkach wyciśnięto 590 KM. W przypadku Ghibli Trofeo mamy do czynienia z mocą 580 koni mechanicznych przy 6,75 tysiącach obrotów na minutę oraz maksymalnym momentem aż 730 niutonometrów, które dostępne są już od 2,25 tysiąca obrotów na minutę. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylną oś poprzez samoblokujący się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz automatyczną skrzynię biegów ZF o ośmiu przełożeniach. Blisko pięciometrowe Ghibli Trofeo waży 1969 kilogramów i rozpędza się do setki w czasie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna: aż 326 kilometrów na godzinę!

Maserati Ghibli Trofeo

Sportowe Ghibli Trofeo z silnikiem produkowanym przez Ferrari poznamy między innymi po czerwonych detalach nadwozia, włoskich flagach w kilku zakamarkach, elementach wykonanych z włókien węglowych, zderzakach z przodu i z tyłu, osłonie chłodnicy, końcówkach wydechu, wentylowanej pokrywie komory silnika czy felgach typu Orione. Cała seria Trofeo otrzymała zmodernizowane systemy multimedialne i elektroniczne (Maserati Connect, Maserati Intelligent Assistant i inne), które w przypadku Ghibli Trofeo połączono z 10,1-calowym wyświetlaczem. Model będzie produkowany w zakładach Avvocato Giovanni Agnelli Plant w Turynie.

Skomentuj na forumUdostępnij