Hyundai i20 N - Rajdowe dziedzictwo
Rywalizacja w segmencie najmniejszych hot hatchy przybiera na sile. Do walki z takimi modelami, jak Fiesta ST, 208 GTI, Polo GTI czy Yaris GRMN dołącza zupełnie nowy samochód produkcji Hyundai'a. Jest nim zapowiadany od kilku miesięcy i20 N, maszyna inspirowana rajdówką i20 WRC, która w sukcesami rywalizuje w mistrzostwach świata.
Mały i20 N to trzeci po i30 N oraz i30 Fastback N drogowy samochód koreańskiej marki z gamy sportowych aut oznaczanych literą N, która nawiązuje do ośrodka badawczo-rozwojowego w Namyang w Korei oraz toru wyścigowego Nürburgring w Niemczech. Nowa maszyna debiutuje w charakterystycznym kolorze Performance Blue z czerwonymi detalami oraz czarnym dachem. Pojazd o długości 4075 milimetrów waży około 1190 kilogramów, porusza się na kołach z nowymi felgami o średnicy osiemnastu cali oraz dedykowanym ogumieniem Pirelli P-Zero z oznaczeniem HN i od zwykłych i20 wyróżnia się między innymi zderzakami, progami oraz elementami poprawiającymi aerodynamikę nadwozia.
Pod maską i20 N pracuje benzynowy silnik typu T-GDi nowej generacji. To czterocylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 1,6 litra z trubodoładowaniem, z której wyciśnięto 204 koni mechanicznych oraz 275 niutonometrów (maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 1750 do 4500 obrotów na minutę). Motor połączono z ręczną skrzynią o sześciu biegach z fukncją szybkiego startu (Launch Control) oraz automatycznego dopasowania obrotów przy redukcji przełożeń (Rev Maching). Auto będzie można wyposażyć między innymi w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Standardem będzie przeprojektowane zawieszenie (nowe stabilizatory, sprężyny, amortyzatory), przeprojektowany układ kierownicy oraz wzmocniony układ hamulcowy z tarczami o średnicy powiększonej o 40 milimetrów w porównaniu do zwykłego i20.
Do wyboru będziemy mieli kilka trybów jazdy: Normal, Eco, Sport, N i N Custom. W tym ostatnim pracę układu napędowego, zawieszenia czy układu kierowniczego dobierzemy niezależnie od siebie według własnych upodobań. Na pokładzie znajdzie się również układ Performance Driving Data System, pozwalający na monitorowanie i poprawę naszych umiejętności jazdy po torze wyścigowym oraz szereg systemów SmartSense, które będą wspomagać lub wyręczać kierowcę w powtarzalnych manewrach w codziennej jeździe. Osiągi? Hyundai i20 N będzie rozpędzał się do setki w 6,7 sekundy i rozwijał prędkość maksymalną 230 kilometrów na godzinę. Auto pojawi się w oficjalnej sprzedaży w Europie wiosną przyszłego roku. Wtedy też poznamy jego dokładną cenę.
Źródło/zdjęcia: Hyundai Hyundai i20 N na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum