Aktualności
11.11.2020

BMW iX Rok czekania

BMW pokazało światu swój pierwszy, zupełnie nowy model o napędzie elektrycznym, oparty jako pierwszy na dedykowanej platformie i wywodzący się z konceptu Vision iNext. Jest nim crossover o oznaczeniu iX, który przez producenta klasyfikowany jest jako Sports Activity Vehicle. Pojazd ma być gotowy do wyjazdu na publiczne drogi pod koniec przyszłego roku.

Premierowe BMW iX to pierwszy model niemieckiej marki, który został oparty na zupełnie nowej, modułowej platformie dedykowanej samochodom elektrycznym z aluminiową ramą przestrzenną oraz klatką z włókien węglowych. Rozmiarami auto mieści się między modelami X5 oraz X6, a charakterem aspiruje do dużego X7. To jednocześnie technologiczny okręt flagowy marki: samochód przygotowany z wykorzystaniem nowej generacji symulacji komputerowych, symulatorów mechanicznych, materiałów z recyklingu (wliczając detale z drewna), ekologicznych metod produkcji i wyposażony w najnowsze innowacje w zakresie komunikacji i wspomagania kierowcy. W środku umieszczono między innymi zakrzywiony wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, 14,9-calowy ekran środkowy oraz sześciokątną kierownicę.

BMW iX

Układ napędowy nowego iX będzie sprowadzał się do dwóch silników elektrycznych o mocy co najmniej 470 kilowatów (ponad 500 koni mechanicznych), które umożliwią rozpędzenie się do stu kilometrów na godzinę w niecałe pięć sekund. Baterie o pojemności użytkowej 100 kilowatogodzin mają pozwalać na pokonanie ponad 600 kilometrów (według norm WLTP). Samochód będzie gotowy na szybkie ładowanie: po podpięciu do stacji prądu stałego o mocy do 100 kW będziemy mogli uzupełnić zapasy energii elektrycznej z 10 do 80 procent w ciągu około 40 minut. Szybkie, dziesięciominutowe ładowanie ma pozwolić na uzupełnienie energii elektrycznej na kolejne 120 kilometrów.

BMW iX

Minimalistycznie stylizowane i wykończone iX będzie dostępne z pakietami pozwalającymi na wyróżnienie się w tłumie (między innymi felgi Air Performance o średnicy 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu oraz pakiety nadwoziowe i kolorystyczne od BMW Individual), o co już w standardzie zadbają niebieskie detale oraz ogromna atrapa osłony chłodnicy, za którą ukryto zastępy czujników. Elektryczne BMW przechodzi obecnie przez dziesiątki testów i proces przygotowania produkcji. Pierwsze egzemplarze mają opuścić fabrykę Dingolfing w połowie przyszłego roku, a pierwsze sztuki mają trafić do klientów przed końcem przyszłego roku. Wtedy też poznamy dokładną specyfikację i ceny auta.

Skomentuj na forumUdostępnij