Aktualności
16.04.2021

Bentley Continental GT Speed Convertible Ocieplenie klimatu

Za oknem w niejednym miejscu utrzymuje się jeszcze świeży śnieg, od wschodu do zachodu Słońca bywa ciągle ciemno i straszno, a temperatury lubią schodzić poniżej zera, ale Bentley już teraz ogłasza, że jest porządnie przygotowany na zbliżającą się wiosnę i lato. Oto zupełnie nowy Continental GT Speed w otwartej wersji nadwoziowej.

Continental GT Speed to najszybszy i najmocniejszy grand tourer w ofercie brytyjskiej marki, którego korzenie sięgają przedwojennych maszyn z serii Speed. Współczesny model utrzymuje się w ofercie Bentley'a od kilku generacji, zaczynając od 610-konnego coupe wylansowanego w sezonie 2007. Najnowszy Continental GT Speed jako coupe zadebiutował zaledwie kilka tygodni temu, a w tym tygodniu poznaliśmy wersję pozbawioną dachu, która pod gołym niebem przewiezie cztery osoby z zawrotnymi prędkościami, które w tak dużym gronie nie należą do codzienności. W razie potrzeby możemy liczyć na miękki, automatyczne składany i rozkładany dach, którego rozłożenie od momentu wciśnięcia przycisku zajmuje jakieś dziewiętnaście sekund (nawet w ruchu przy prędkościach do 50 km/h).

Bentley Continental GT Speed Convertible

W kabriolecie, tak samo, jak w przypadku coupe, znajdziemy budowany ręcznie, podwójnie turbodoładowany, benzynowy silnik w układzie W12 o pojemności sześciu litrów. Jednostka w modelu Speed generuje 659 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów, to o 24 KM więcej, niż w zwykłym Continentalu GT. Dwunastocylindrowy motor połączono z 8-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, którą zmodyfikowano tak, aby dłużej podtrzymywała wysokie obroty przy zmianie biegu na wyższy i wcześniej zmieniała biegi na niższe. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła (w trybie Sport faworyzowana jest tylna oś). Osiągi: przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę w czasie 3,7 sekundy i prędkość maksymalna 335 kilometrów na godzinę.

Bentley Continental GT Speed Convertible

Najszybszy kabriolet z Crewe rozpoznamy między innymi po przeprojektowanych zderzakach, progach, osłonach wlotów powietrza i chłodnicy, 22-calowych felgach, kierownicy obszytej Alcantarą oraz licznych detalach w środku i na zewnątrz, jak choćby wszędobylskie oznakowanie "Speed". Na wyposażeniu auta znajduje się między innymi układ skrętnych kół tylnej osi, elektroniczny mechanizm różnicowy tylnej osi, adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie z aktywnymi stabilizatorami, które usztywniane są z pomocą silniczków elektrycznych, opcjonalne tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych oraz klimatyzacja z takimi funkcjami, jak skupienie się na ogrzaniu karku.

Skomentuj na forumUdostępnij