Aktualności
06.05.2021

Ferrari 812 Competizione Specjalny status

Na torze wyścigowym Fiorano zadebiutowało nowe Ferrari z rodzinny wolnossących V12, które adresowane jest do najbardziej oddanych i wymagających klientów marki. To ekstremalne 812 Competizione, które zaprezentowano od razu w dwóch wersjach nadwoziowych: jako klasyczne coupe oraz otwarta targa, w obu przypadkach z limitem produkcji.

Model 812 Competizione to mocniejsza, lżejsza i jeszcze szybsza ewolucja modelu 812 Superfast, który cztery lata temu zastąpił F12betlinettę. Nowa maszyna w porównaniu do auta bazowego straciła prawie 40 kilogramów i wypracowała o kilkadziesiąt procent większy docisk aerodynamiczny, który zawdzięcza takim elementom, jak rozbudowane ospoilerowanie podwozia, dyfuzor na całą szerokość nadwozia oraz tylna klapa z łopatkami i wgłębieniami generującymi dodatkowe zawirowania powietrza. Zupełnie nowa jest także pokrywa komory silnika, którą podzielono węglowym pasem, za i przez którym kryją się kanały odprowadzające gorące powietrze. Coupe w najlżejszej konfiguracji waży 1487 kilogramów. W otwartej wersji znajdziemy m.in. węglowy, zdejmowany dach, który będzie można schować w bagażniku.

Ferrari 812 Competizione

Maszynę napędza gruntownie z modyfikowane V12 o pojemności 6,5 litra z zupełnie nowym dolotem, wydechem z prostokątnymi końcówkami, rozrządem oraz zmienionymi poszczególnymi częściami, takimi jak tłoki, korbowody, zawory czy pompa oleju. Silnik kręci się do 9,5 tysiąca obrotów na minutę i dostarcza maksymalnie 830 koni mechanicznych oraz 692 niutonometry. Napęd na tylną oś przenosi dwusprzęgłowa przekładnia o siedmiu biegach. Coupe ma rozpędzać się do setki w czasie 2,85 sekundy, przekraczać 200 km/h w jedynie 7,5 sekundy i rozwijać przeszło 340 kilometrów na godzinę. Okrążenie Fiorano: jedna minuta i 20 sekund, o 1,5 sekundy krócej od 800-konnego 812 Superfast, sekundę krócej od 780-konnego F12tdf i tylko 0,3 sekundy za hybrydowym LaFerrari z silnikiem V12 umieszczonym centralnie, które przekracza 960 KM. Osiągi wersji 812 Competizione A z otwartą karoserią nie są jeszcze znane.

Ferrari 812 Competizione

Specjaliści Ferrari sięgnęli w 812 Competizione po raz pierwszy w system niezależnych kół skrętnych obu osi Passo Corto Virtuale trzeciej generacji (wcześniej tylna oś była ściśle związana z tym, co robi przednia), a także takie wynalazki, jak siódma generacja systemu kontroli uślizgów Side Slip Control, kontrola trakcji F1-Trac, sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy E-Diff3, dedykowane ogumienie Michelin Cup2 R, adaptacyjne zawieszenie z magnetoreologicznymi amortyzatorami, litowo-jonowy akumulator oraz opcjonalne felgi z włókien węglowych. Coupe 812 Competizione zadebiutowało na torze wyścigowym Fiorano, a razem z nim odsłonięto nową placówkę GT Sporting Activities Department. Będzie ona służyć wszystkim klientom marki, których ciągnie na tory wyścigowe i pozwalać na przykład na przechowanie oraz obsługę torowych maszyn różnych serii XX czy historycznych bolidów Formuły 1.

Skomentuj na forumUdostępnij