Aktualności

BMW X3 M - Świeża dostawa

Od premiery pierwszego, usportowionego crossovera X3 z oddziału BMW M minęły ponad dwa lata, co oznacza, że przyszła najwyższa pora na jego modernizację. W najnowszej odsłonie model może pochwalić się wyraźnymi zmianami stylistycznymi, bogatszym wyposażeniem, długą listą systemów wspomagania kierowcy i większymi możliwościami układu napędowego.

Zmodernizowane X3 M rozpoznamy przede wszystkim po nowych zderzakach, powiększonej atrapie chłodnicy, reflektorach (w standardzie adaptacyjne LED'y, w opcji adaptacyjne lasery o zasięgu aż 650 metrów), światłach z tyłu, dyfuzorze, czterech końcówkach wydechu, felgach o średnicy 21 cali i kolorowych zaciskach hamulcowych. W środku znalazła się m.in. nowa, cyfrowa deska rozdzielcza z oprogramowaniem rodem z M8 (opcjonalnie dodatkowy wyświetlacz przezierny), a także nowe możliwości wykończenia, od obić i foteli począwszy, poprzez otwory klimatyzacji po konsole środkowe z kolejnym ekranem na górze i dźwignią zmiany biegów okrążoną przez przyciski i pokrętło.

BMW X3 M

Niemiecki crossover nie rezygnuje z podwójnie turbodoładowanej, rzędowej szóstki o pojemności prawie trzech litrów, który wyróżnia się m.in. kutym wałem korbowym o lekkiej konstrukcji. Benzynowy motor połączony jest z 8-stopniowym automatem M Steptronic oraz systemem przeniesienia napędu na obie osie M xDrive, który przekazuje większość mocy na tylne koła. W wersji X3 M Competition silnik generuje maksymalne 510 koni mechanicznych. To tyle samo, co poprzednio. Maksymalny moment obrotowy zwiększono z 600 do 650 niutonometrów. Osiągi przeszło dwutonowej maszyny: przyspieszenie od zera do setki w 3,8 sekundy i prędkość ograniczona do 250 kilometrów na godzinę (285 km/h po wybraniu opcji M Driver's Package).

BMW X3 M

Oczywiście to nie wszystko, a w zestawie podstawowych umiejętności X3 M znajdziemy również adaptacyjne zawieszenie, adaptacyjny mechanizm różnicowy, adaptacyjne wspomaganie kierownicy oraz system odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania. Wśród opcji znalazł się po raz pierwszy Driving Assistant Professional, który obejmuje m.in. aktywny tempomat, system awaryjnego hamowania, asystenta trzymania linii oraz systemy ostrzegające o skrzyżowaniach. Kolejna opcja to Parking Assistant Plus, asystent parkowania, który będzie pomocny na przykład przy cofaniu tą samą drogą, którą wjechaliśmy na miejsce postojowe. Równolegle z X3 M, klasyfikowanym przez producenta jako Sports Activity Vehicle, zmodernizowano również X4 M, które określane jest przez BMW kategorią Sports Activity Coupe.

Źródło/zdjęcia: BMW BMW X3 M na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij