BMW X4 M - Szybkie dojrzewanie
BMW uznało, że najmłodsze i najmniejsze Sports Activity Coupe z oddziału M po dwóch latach i kilku miesiącach od debiutu straciło na sile przebicia i należy mu się modernizacja. W ramach odmłodzenia auto przeszło zmiany stylistyczne, wydłużyło listy wyposażenia i systemów wspomagania kierowcy i podniosło możliwości układu napędowego.
X4 M po tegorocznych modernizacjach poznamy przede wszystkim po nowych zderzakach z przodu i z tyłu, powiększonej atrapie chłodnicy, reflektorach (w standardzie dostaniemy adaptacyjne LED'y, w opcji będziemy mogli wybrać adaptacyjne lasery o zasięgu aż 650 metrów), światłach z tyłu, czarnym dyfuzorze, czterech końcówkach wydechu, felgach o średnicy 21 cali i kolorowych zaciskach hamulcowych. W środku znalazła się m.in. nowa, cyfrowa deska rozdzielcza z oprogramowaniem rodem z M8 (opcjonalnie można zamówić dodatkowy wyświetlacz przezierny), a także nowe możliwości wykończenia, od obić i foteli począwszy, poprzez otwory klimatyzacji po konsole środkowe z kolejnym ekranem na górze i dźwignią zmiany biegów, którą obsiadły przyciski i pokrętło.
Tak samo, jak do tej pory model napędzany jest podwójnie turbodoładowanym silnikiem benzynowym z technologiami M TwinPower Turbo, rzędową szóstką o pojemności prawie trzech litrów, w kontekście której BMW podkreśla m.in. obecność kutego wału korbowego o lekkiej konstrukcji. Jednostka połączona jest z 8-stopniowym automatem M Steptronic oraz systemem przeniesienia napędu na obie osie M xDrive, który przekazuje większość mocy na tylne koła. W przypadku specyfikacji X4 M Competition silnik generuje do 510 koni mechanicznych. To tyle samo, co poprzednio. Zwiększono za to maksymalny moment obrotowy, z 600 do 650 niutonometrów. Osiągi maszyny, która waży ponad dwie tony: sprint od zera do setki w zaledwie 3,8 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do tradycyjnych 250 kilometrów na godzinę (285 km/h, jeśli zdecydujemy się na opcję M Driver's Package).
W zestawie podstawowych umiejętności X4 M znajdziemy również adaptacyjne zawieszenie, adaptacyjny mechanizm różnicowy, adaptacyjne wspomaganie kierownicy oraz system odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania. Wśród opcji znalazł się po raz pierwszy Driving Assistant Professional, który obejmuje m.in. aktywny tempomat, system awaryjnego hamowania, asystenta trzymania linii oraz systemy ostrzegające o skrzyżowaniach. Kolejna opcja to Parking Assistant Plus, asystent parkowania, który będzie pomocny na przykład przy cofaniu tą samą drogą, którą wjechaliśmy na miejsce postojowe. Razem z X4 M zmodernizowano również crossovera X3 M, który określany jest przez producenta kategorią Sports Activity Vehicle i który bazuje na tej samej platformie z tym samym silnikiem.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW X4 M na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum