Porsche 911 GT2 RS - Manthey Performance Kit
Jedynie tydzień po pochwaleniu się nowym rekordem przejazdu Nordschleife w SUV'ie Porsche chwali się kolejnym rekordem przejazdu 20,8-kilometrowego toru. Tym razem głównym bohaterem był model 911 GT2 RS z nowym pakietem modyfikacji Manthey Performance Kit, który będzie można zamawiać prosto z oficjalnego katalogu Porsche Tequipment.
Zaskoczenie? Tak. Tylnonapędowe 911 GT2 RS generacji 991 II z podwójnie turbodoładowanym boxerem o mocy aż 700 koni mechanicznych zadebiutowało w czerwcu 2017 roku jako najmocniejsze, drogowe 911 w historii. We wrześniu na 20,6-kilometrowym Nürburgring Nordschleife w GT2 RS ustanowiono nowy rekord przejazdu jednego okrążenia: 6 minut i 47,25 sekundy. W październiku 2018 wynik ten poprawiło GT2 RS MR przygotowane przez Manthey-Racing, zakład należący od 2013 roku do Porsche: 6 minut i 40,33 sekundy. Od tamtego czasu Nordschleife przeszło kilka modernizacji ze zmianą nawierzchni na określonych odcinkach, a właściciele toru uregulowali bicie rekordów, które obecnie padają oficjalnie na odcinku o długości 20,832 kilometra. Od listopada ubiegłego roku rekordzistą wśród modeli produkowanych seryjnie był Mercedes-AMG GT Black Series: 6 minut i 48,047 sekundy.
W tym momencie do akcji wkracza Porsche i Manthey. Model 911 GT2 RS MR traktowany jako maszyna bliska dokonaniom tunerów, a nie seryjny pojazd prosto z fabryki, odchodzi do historii, a w jego miejscu pojawia się oficjalny pakiet modyfikacji Manthey Performance Kit, który można zamówić jako dodatkowe wyposażenie z gamy Porsche Tequipment. W pakiecie przede wszystkim: dodatkowe elementy aerodynamiczne, jak lotki z przodu, nakładki na felgi, nowe skrzydło z tyłu, zmieniony dyfuzor i dodatkowe elementy podwozia, nowe elementy zawieszenia z regulowanymi amortyzatorami, nowe zaciski hamulcowe przy węglowo-ceramicznych tarczach, wzmocnione przewody hamulcowe, magnezowe felgi z pakietu Weissach z ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2 R oraz zbiorniki na wodę do spryskiwaczy intercoolerów powiększony do dziewięciu litrów. Docisk aerodynamiczny przy 200 km/h zwiększono z 49 do 70 kilogramów na przedniej osi i z 93 do 200 kilogramów na tylnej osi.
Za kierownicą fabrycznie zmodyfikowanego 911 GT2 RS z zestawem Manthey Performance Kit po raz kolejny zasiadł Lars Kern, etatowy kierowca testowy Porsche. Efekt: nowy rekord przejazdu Nürburgring Nordschleife, oczywiście. Kern pokonał 20,8-kilometrowy tor w rekordowym czasie 6 minut i 43,3 sekundy, poprawiając wynik Mercedesa-AMG o 4,747 sekundy! Porsche podaje również wynik dla 20,6-kilometrowej konfiguracji: 6 minut i 38,84 sekundy. Oznacza to, że w porównaniu do standardowego 911 GT2 RS urwano aż 8,41 sekundy, a w porównaniu do wersji MR urwano 1,49 sekundy. Pakiet Manthey Performance Kit od Porsche Tequipment można już zamawiać w europejskich centrach Porsche. Na innych rynkach pakiet miałby pojawić się w niedalekiej przyszłości. Na terenie Niemiec wyceniono go na prawie 89,2 tysiące euro.
Źródło/zdjęcia: Porsche, nuerburgring.de Porsche 911 GT2 RS na forumPorsche 911 GT2 RS - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum