Aktualności

Smit Oletha - Usługi specjalne

Z8 to jeden z bardziej nietypowych i często zapomnianych modeli, jakie na przełomie dwudziestego i dwudziestego pierwszego stulecia opuszczały fabryki BMW. Roadster niemieckiego producenta był jednym z najmocniejszych modeli w jego historii, a w ramach krótkiej kariery zaliczył występ w filmie o Bondzie. A gdyby tak wrócił teraz jako coupe?

Seryjny model Z8 poprzedzany był konceptem o oznaczeniu Z07, który został zaprojektowany jako roadster i coupe z 400-konnym silnikiem V8 prosto z drogowej limuzyny M5. Produkcyjne Z8 występowało tylko z otwartym nadwoziem, a dla chętnych czekał m.in. twardy, zdejmowany dach. Pod maskę trafiło wolnossące V8 o pojemności prawie pięciu litrów i mocy okrągłych 400 koni mechanicznych. Produkcję auta zakończono już w 2003 roku po niespełna trzech latach na jedynie 5703 egzemplarzach, a w można było je zobaczyć w filmie "". Dziś z ofertą dla tych, którym marzy się coupe Z8 wychodzi niejakie Smit Vehicle Engineering.

Smit Oletha

Amerykańskie, rodzinne zakłady Smit dedykowane są renowacji oraz modernizacji samochodów marki BMW, których właściciele oczekują czegoś specjalnego. Coupe Oletha, o to właśnie o nim jest od samego początku mowa, to odpowiedź dokładnie na takie wymagania. Wszystko wskazuje, że model bazuje na BMW Z4 jednej z poprzednich generacji. Auto ubrano w zupełnie nową karoserię z włókien węglowych, którą wzorowano na Z8. Pierwszy egzemplarz już jeździ. Kolejne będą budowane na specjalne zamówienia, co oznacza daleko idące możliwości indywidualizacji, różne jednostki napędowe, zależne od samochodu bazowego oraz dodatkowe zmiany natury stylistycznej lub mechanicznej.

Smit Oletha

W pierwszym egzemplarzu wykorzystano wolnossącą, widlastą "ósemkę" o pojemności 4,4 litra, które kręci się do 8,5 tysiąca obrotów na minutę. Jednostka z nowym dolotem i wydechem dostarcza przeszło 450 koni mechanicznych, które na tylną oś dostarcza ręczna przekładnia o sześciu biegach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Na pokład 4,35-metrowego coupe trafiło między innymi zmodyfikowane zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami KW, hamulce z elementami od AP Racing, lekkie felgi z ogumieniem Michelin Pilot Sport 4S, ruchome skrzydło z tyłu oraz nowe fotele z opcją wyboru lekkich, węglowych kubełków. Masa własna: jakieś 1400 kilogramów.

Źródło/zdjęcia: Smit Vehicle Engineering, smitve.com Smit Oletha na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij