Aktualności

Porsche 718 Cayman GT4 RS - Maszyna dla kierowcy

Porsche wynosi Caymana na zupełnie nowy poziom i prezentuje model po raz pierwszy w specyfikacji noszącej oznaczenie RS. Prototypem, który pokonał Nordschleife w rekordowym czasie pochwalono się kilka tygodni temu, a teraz odsłonięto auto gotowe do produkcji: oto 718 Cayman GT4 RS z silnikiem przeszczepionym prosto z 911 GT3!

Zupełnie nowy 718 Cayman GT4 RS wchodzi na rynek mocnym akcentem. W październiku w ramach końcowych testów maszyna w rękach Jörga Bergmeistera pokonała 20,6-kilometrową pętlę Nürburgring-Nordschleife w rekordowym czasie siedmiu minut i 4,511 sekundy z wykorzystaniem opcjonalnego ogumienia Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Wynik ten oznaczał poprawę aż o 23,6 sekundy w stosunku do zwykłego Caymana GT4 z silnikiem o mocy 420 koni mechanicznych. Kluczy do sukcesu było wiele: od aerodynamiki, poprzez zawieszenie po znacznie mocniejszą, umieszczoną centralnie jednostkę napędową.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

GT4 RS to najbardziej bezkompromisowy, najszybszy i najmocniejszy, drogowy Cayman w rodzinie. Coupe poznamy m.in. po wentylowanej masce z przodu, którą wykonano z włókien węglowych, dodatkowych, bocznych wlotach powietrza do komory silnika w miejscu drugiej pary szyb bocznych, które zabudowano węglowymi panelami, powiększonym skrzydłem z tyłu z regulacją na "łabędzich szyjach", powiększonym splitterem z przodu z regulacją, dodatkowych płetwach po bokach przedniego zderzaka, wentylowanych przednich nadkolach i dwóch dużych końcówkach wydechu. Auto schudło do 1415 kilogramów (według norm DIN, z pełnym zbiornikiem paliwa i bez kierowcy), co oznacza zrzucenie 35 kilogramów w porównaniu do zwykłego 718 GT4. W aucie przeprojektowano również zawieszenie, zmniejszając prześwit o 30 milimetrów. Docisk aerodynamiczny wzrósł o około 25%.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Na pokładzie 718 Caymana GT4 RS wylądował 6-cylindrowy, wolnossący boxer prosto z większego 911 GT3. Silnik o pojemności czterech litrów kręci się do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę i generuje okrągłe 500 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy sięga 450 niutonometrów. To o 80 KM i 20 Nm więcej, niż w zwykłym 718 GT4 sprzed dwóch lat. Porsche łączy jednostkę napędową wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach, która przenosi całą moc na tylną oś. Osiągi: sprint od zera do setki w zaledwie 3,4 sekundy i prędkość maksymalna 315 kilometrów na godzinę. Do wyboru jest m.in. sportowy tryb jazdy, w którym przekładnia PDK dłużej trzyma wysokie obroty.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

To nie wszystko. Dla GT4 RS przygotowano również tradycyjny pakiet wyposażenia dodatkowego pod tytułem Weissach. W jego ramach znajdziemy m.in. węglowe panele karoserii wykończone bez kolorowego lakieru, tytanowe końcówki układu wydechowego, klatkę bezpieczeństwa z tytanu, tapicerkę Race-Tex, logo Porsche na tylnej szybkie i 20-calowe, magnezowe felgi zamiast aluminiowych. To również nie wszystko. W oddziale Porsche Design tylko dla właścicieli GT4 RS stworzono unikalny zegarek Porsche Design Chronograph 718 Cayman GT4 RS, który będzie wykańczany na wzór danego egzemplarza auta. Pierwsze sztuki 718 Caymana GT4 RS mają trafić do właścicieli już w grudniu. Cena: od 731 tysięcy złotych. Obok wersji drogowej przygotowano również wersję wyścigową, Clubsport.

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 718 Cayman GT4 RS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij