Porsche Taycan GTS - Idealnie w punkt
Elektryczny Taycan idzie w ślady innych modeli Porsche i przybiera nową postać pod tradycyjnym oznaczeniem, które tym razem nie powinno wprowadzać większego zamieszania - GTS. Maszyna łączy elementy układu napędowego zaadoptowane z innych wersji i jako pierwsza w rodzinie może pochwalić się zasięgiem przekraczającym pół tysiąca kilometrów.
Pod oznaczeniem GTS - skrót od Gran Turismo Sport - w katalogu Porsche ukrywają się usportowione modele, które przekładają zwinność i powściągliwość ponad szaleństwa znane z odmian Turbo i wyższych. W przypadku Taycana GTS mamy do czynienia z limuzyną i pierwszym kombi Sport Turismo z nowymi elementami stylistycznymi (zderzaki, progi, felgi, czarne detale), przeprojektowanym zawieszeniem (adaptacyjna pneumatyka z systemem Porsche Active Suspension Management i skrętnymi kołami na tylnej osi), zmienionym wystrojem wnętrza, nowym zestawem dźwięków Porsche Electric Sport Sound oraz układem napędowym łączącym osiągi z wydajnością. Auta w tej specyfikacji pozycjonowane są wyżej od Taycana 4S i niżej od Taycana Turbo.
Elektryczny układ napędowy Taycana GTS generuje maksymalnie 598 koni mechanicznych w przypadku skorzystania z funkcji overboost w trybie szybkiego startu (do 517 KM w zwykłym tybie jazdy). Maksymalny moment obrotowy: 850 niutonometrów. Silniki elektryczne czerpią energię z baterii o pojemności 93,4 kilowatogodzin, które można ładować ze stacji DC z mocą do 270 kW. Zasięg w trybie mieszanym według norm WLTP: do 504 kilometrów. Ważąca blisko 2,3 tony limuzyna ma pokonywać ćwierć mili w czasie 11,8 sekund i rozwijać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 kilometrów na godzinę. Cięższe o kilkadziesiąt kilogramów kombi GTS Sport Turismo - odróżniające się od Cross Turismo m.in. mniejszym prześwitem i brakiem dodatkowych zabezpieczeń podwozia - ma legitymować się identycznymi osiągami i zasięgiem do 490 kilometrów.
Porsche razem z modelem GTS wprowadza liczne aktualizacje do całej rodziny Taycana, które poprawiają m.in. pracę układu napędowego i pozwalają na szybsze ładowanie i oszczędzanie baterii, a także poprawę osiągów. Razem z GTS rośnie również lista wyposażenia dodatkowego, na której wylądował szklany, panoramiczny dach z dziewięcioma segmentami z możliwością osobnego przełączania z przezroczystego na matowy oraz formy przejściowe w systemie Sunshine Control. Pierwsze sztuki Taycana GTS mają wylądować u dealerów Porsche na wiosnę przyszłego roku. Ceny: od 574 tysięcy złotych za limuzynę i od 578 tysięcy złotych za kombi Sport Turismo, wliczając VAT. Niemiecka marka już teraz zapowiada, że w najbliższej przyszłości w wydaniu Sport Turismo pojawią się również inne warianty napędowe.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Taycan GTS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum