Aktualności
29.11.2021

Nissan Max-Out Ambicje 2030

Nissan ogłosił swoje plany inwestycyjne na najbliższe lata oraz gruntowną przebudowę swojej oferty, która miałaby zakończyć się w okolicach 2030 roku. To, czego będzie można spodziewać się po japońskiej marce, zapowiadają cztery zupełnie nowe koncepty pojazdów najbliższej przyszłości: Chill-Out, Hang-Out, Surf-Out oraz Max-Out.

Transformacja Nissana w ramach planu Ambition 2030 będzie sprowadzała się między innymi do inwestycji dwóch bilionów jenów w ciągu najbliższych pięciu lat, elektryfikacji co najmniej połowy modeli w ofercie marki do roku 2030 i wprowadzenia do sprzedaży aut z bateriami nowej generacji ASSB (all-solid-state batteries) najpóźniej w roku 2028. Baterie w nowej technologii mają wyraźnie zmniejszyć koszty produkcji i sprzedaży, a w codziennym użytkowaniu mają pozwalać na ładowanie o około jedną trzecią krótsze, niż w przypadku rozwiązań stosowanych obecnie.

Nissan Max-Out

Przyszłość Nissana ucieleśniają cztery zupełnie nowe konceptu, z których najbliżej produkcji jest crossoverowi Chill-Out zbudowanemu na platformie CMF-EV, którą opracowano wspólnie z Renaultem (Common Module Family and Electric Vehicles). Trzy pozostałe projekty to: przestrzenny SUV Hang-Out od wypadów na łono przyrody, użytkowy pick-up Surf-Out oraz sportowy roadster Max-Out. Każdy z tych pojazdów bazuje na nowej platformie z silnikami elektrycznymi z przodu i z tyłu, napędem obu osi w układzie e-4orce i bateriami w podłodze, a część z nich została pomyślana o wykorzystaniu różnego rodzaju asystentów jazdy zautomatyzowanej w ramach systemu ProPilot.

Nissan Max-Out

W ramach planu Ambition 2030, obejmującego marki Nissan i Infiniti, przewidziano również zatrudnienie kilku tysięcy nowych pracowników, budowę sieci stacji szybkiego ładowania, zmiany w całym procesie produkcji samochodów, rozszerzenie recyklingu zużytych części, rozwój baterii litowo-jonowych oraz nowe technologie jazdy autonomicznej oparte o systemy Lidar (Light Detection and Ranging). Japoński koncern planuje, że do roku 2030 wprowadzi do sprzedaży dwadzieścia trzy zupełnie nowe, zelektryfikowane modele, w tym piętnaście aut o napędzie elektrycznym. Marka przewiduje, że do roku 2026 sprzedaż jej elektryków i hybryd w Europie osiągnie poziom 75% całej sprzedaży, a w Chinach i USA przekroczy poziom 40%.

Skomentuj na forumUdostępnij