Aktualności
02.12.2021

Genesis Electrified GV70 Naturalne rozszerzenie

Genesis powiększa liczbę swoich seryjnych modeli o napędzie elektrycznym z jednego do dwóch. Tym razem do oferty koreańskiego producenta, kierowanej do tych, których nie interesują już auta spalinowe, dołączył duży, luksusowy SUV. To zelektryfikowany model GV70, który w nowym wydaniu zadebiutował niedawno na wystawie Auto Guangzhou w Chinach.

Genesis, luksusowa marka należąca do Hyundai Motor Company, którą oficjalnie uruchomiono pod koniec 2014 roku, firmuje swoje elektryczne modele pod szyldem Electrified. Pierwszym tego typu pojazdem była pokazana w kwietniu tego roku limuzyna Electrified G80, do której w listopadzie dołączył SUV pod tytułem Electrified GV70. Sam model GV70 o długości ponad 4,7 metra znamy od ubiegłego roku, w którym to zadebiutował z silnikami benzynowymi o mocy dochodzącej do 380 koni mechanicznych oraz 210-konną jednostką wysokoprężną. O hybrydzie nie ma w ogóle mowy: Genesis idzie od razu w wersję wyłącznie elektryczną.

Genesis Electrified GV70

Electrified GV70 został zaprojektowany jako samochód z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. Auto oferuje napęd wszystkich czterech kół z kilkoma trybami jazdy, wliczając terenowy e-Terrain Mode oraz automatyczny system Disconnector Actuator System (DAS), który w razie potrzeby odłącza napęd jednej osi. Oba silniki legitymują się identycznymi parametrami: moc do 160 kilowatów oraz maksymalny moment obrotowy 350 niutonometrów. W trybie Boost Mode cały układ napędowy może dostarczać do 360 kilowatów mocy - to prawie 490 koni mechanicznych. Ten sam tryb ma pozwalać na rozpędzenie się od zera do stu kilometrów na godzinę w czasie 4,5 sekundy.

Genesis Electrified GV70

Samochód wyposażono w baterie o pojemności około 87 kilowatogodzin, które według chińskich norm CLTC mają zapewniać zasięg mogący przekroczyć 500 kilometrów (zasięg według koreańskich certyfikatów to około 400 kilometrów). Baterie będzie można ładować ze stacji szybkiego ładowania o mocy do 350 kW (ładowanie od 10% do 80% w osiemnaście minut), w trakcie jazdy energia elektryczna będzie odzyskiwana z hamowania, a w razie potrzeby pokładowy system V2L (Vehicle to Load) pozwoli na wykorzystanie auta do zasilania urządzeń domowych. Na pokład trafi również m.in. adaptacyjne zawieszenie współpracujące z kamerami i czujnikami, aktywny system wygłuszania kabiny oraz funkcja i-Pedal, która pozwoli na poruszanie się w określonych warunkach bez dotykania pedału hamulca.

Skomentuj na forumUdostępnij