Audi A6 Avant E-Tron - Elastyczna platforma
Audi pokazało kolejny koncept, który zapowiada rychłe rozszerzenie oferty marki w zakresie samochodów o napędzie wyłącznie elektrycznym i któremu jest coraz bliżej do produkcji seryjnej. To drugie wcielenie luksusowego modelu A6 E-Tron, który tym razem przybrał postać pojemnego kombi pod tradycyjną nazwą Avant.
Korzenie linii modelowej A6 sięgają końca lat sześćdziesiątych minionego stulecia, a do 1994 roku modele Audi w tym segmencie występowały pod oznaczeniem 100. Pierwszy Avant w rodzinie pojawił się w 1977 roku. Dziś jej przyszłość ucieleśnia koncept A6 Avant E-Tron, który jest rozwinięciem pokazanej wiosną ubiegłego roku wizji limuzyny A6 E-Tron z nadwoziem Sportback. Nowa konstrukcja bazuje na opracowanej wspólnie z Porsche platformie PPE - Premium Platform Electric - z akumulatorami umieszczonymi w podłodze w przestrzeni między osiami, która w najbliższym czasie będzie punktem wyjścia dla wielu innych aut niemieckich marek.
A6 Avant E-Tron mierzy 496 centymetrów długości i, jak na koncept przystało, porusza się na kołach o średnicy aż 22 cali. Pokazowy projekt Audi korzysta również m.in. z adaptacyjnych reflektorów technologii Digital Matrix LED, tylnych świateł w technologii OLED, adaptacyjnego zawieszenia i napędu wszystkich czterech kół (model seryjny ma być oferowany również z napędem tylko tylnej osi). Dwa silniki elektryczne w koncepcie mają generować do 350 kilowatów mocy - 476 koni mechanicznych - oraz 800 niutonometrów momentu obrotowego. Prognozowane osiągi: sprint od zera do stu kilometrów w czasie nawet niespełna czterech sekund (model seryjny, zależne od specyfikacji i mocy układu napędowego nie potrzebowały więcej niż siedmiu sekund w przypadku wersji bazowych).
Moduł akumulatora w koncepcie A6 Avant E-Tron magazynuje około 100 kilowatogodzin energii elektrycznej. Takie zaplecze miałoby pozwolić na przejechanie do 700 kilometrów (według norm pomiarowych WLTP). W taki zasięg Audi celuje również w przypadku nadchodzącego modelu seryjnego. System pracujący pod napięciem 800 V będzie pozwalał na korzystanie ze stacji szybkiego ładowania o mocy do 270 kW. W takim przypadku 10-minutowe ładowanie ma pozwalać na uzupełnienie energii niezbędnej na pokonanie kolejnych 300 kilometrów. Ładowanie akumulatora od 5 do 80 procent miałoby zajmować niespełna 25 minut. Oba koncepty A6 E-Tron są pierwszymi autami opartymi na platformie PPE. Pierwsze, seryjne modele Audi bazujące na tej samej platformie mamy zobaczyć już w przyszłym roku.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi A6 Avant E-Tron na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum