Porsche 911 Sport Classic - Styl minionych dekad
Do oferty Porsche wraca 911 w specyfikacji Sport Classic, która adresowana jest do wszystkich tęskniących za dawnymi 911, ale nie mających koniecznie zamiaru na bliższe obcowanie i mocowanie się z zabytkami. Limitowany model bije pokłony 911 produkowanym w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych minionego stulecia.
Zupełnie nowe 911 Sport Classic generacji 992 jest drugim modelem z kolekcjonerskiej serii Heritage Design, w ramach której przewidziano jeszcze dwa specjały (pierwszym było 911 Targa 4S Heritage Design Edition, które pokazano latem 2020 roku). Bezpośrednim poprzednikiem modelu było 911 Sport Classic generacji 997, które wylansowano w 2009 roku. Tak samo, jak poprzednio, kształty i kolory auta inspirowane są pierwszą generacją 911, produkowaną w latach 1964-1973 oraz słynnym 911 Carrera RS 2.7 z 1972 roku, sportowym coupe odchudzonym do niespełna 1000 kilogramów, wzmocnionym do przeszło 200 koni mechanicznych i wyposażonym m.in. w charakterystyczne malowanie, felgi oraz spoiler na klapie komory umieszczonego na tylną osią 6-cylindrowego silnika.
Znaki rozpoznawcze nowego 911 Sport Classic z oddziału Porsche Exclusive Manufaktur to przede wszystkim poszerzana karoseria, zarezerwowana normalnie dla 911 Turbo, szare malowanie nawiązujące kolorami do klasycznych Porsche 356 i 911 (w tym zupełnie nowy lakier Sport Grey Metallic), nowe felgi, dach z dwoma wybrzuszeniami, nieruchomy spoiler typu "kaczy kuper", sportowy układ wydechowy, tapicerka z boczkami drzwi i środkowymi pasami foteli w pepitkę oraz liczne detale karoserii i wnętrza, wliczając specjalne oznakowanie auta i tabliczki z numerem egzemplarza. Część nowości ma być wkrótce dostępna w ramach opcji w innych modelach 911 jako pakiet Heritage Design Classic. Razem z autem będzie można zakupić również unikatowy zegarek, który zaprojektowano w Porsche Design.
Coupe wyróżnia się także pod względem mechanicznym. Samochód uzbrojono w podwójnie turbodoładowanego, 6-cylindrowego boxera o pojemności 3,7 litra, z którego wyłącznie na tylną oś płynie 550 koni mechanicznych. Jednostkę napędową połączono z ręczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach: Sport Classic to najmocniejsze z obecnych 911, w którym silnik współpracuje z manualem. Podwozie auta bazuje na modelach 911 Turbo oraz 911 GTS, co oznacza, że do dyspozycji mamy m.in. obniżone o 10 milimetrów zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami w systemie Porsche Active Suspension Management. Porsche zamierza wyprodukować tylko 1250 egzemplarzy nowego 911 Sport Classic. Cena? Niezwykle atraktycjna: jeden milion i 397 tysięcy złotych!
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Sport Classic na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum