Aktualności
04.06.2022

Polestar 2 BST Edition 270

Prowadzenie od kilkunastu miesięcy różnego rodzaju zabawy Polestara z crossoverem 2, sprowadzające się między innymi do poprawy dynamicznego prowadzenia i osiągów, przyniosły namacalne skutki. Jakie dokładnie? Wszystko sprowadza się do limitowanej wersji BST Edition 270 o sportowym charakterze, która zbliża się do 500 koni mechanicznych.

Marka Polestar należy do rodziny chińskiego Geely, które w 2010 przejęło Volvo, które w 2015 przejęło oryginalne zakłady Polestar, trudniące się pierwotnie tuningiem aut szwedzkiej marki i przygotowaniem ich do wyścigów. Dziś Polestar jest przede wszystkim producentem aut hybrydowych i elektrycznych. Model 2 jest z nami od marca 2019 roku, kiedy to zadebiutowała bazowa wersja z dwoma silnikami, po jednym na każdej osi, o łącznej mocy 408 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 660 niutonometrów oraz bateriami o pojemności 78 kilowatogodzin. Od początku 2020 roku model produkowany jest w Chinach.

Zdjęcie Polestar 2 BST Edition 270

W ostatnich miesiącach Polestar pracował nad mocniejszą wersją "Dwójki": podrasowany prototyp ze zwiększoną mocą i zmodyfikowanym zawieszeniem w ubiegłym roku pojawił się na Festiwalu Prędkości w Goodwood, a zimą tego roku pokazano prototyp przygotowany z myślą o przeprawach po śniegu i lodzie. W tym tygodniu zadebiutował seryjny Polestar 2 BST Edition 270, który powinien zainteresować amatorów dynamicznej jazdy i który wywodzi się bezpośrednio z zeszłorocznego prototypu z Goodwood. Lista modyfikacji zaczyna się tu od wytężenia pracy baterii i silników elektrycznych. Maksymalną moc układu napędowego podniesiono do 476 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy zwiększono do 660 niutonometrów.

Zdjęcie Polestar 2 BST Edition 270

Kolejnym modyfikacjom poddano zawieszenie: obniżony o 25 milimetrów prześwit, regulowane amortyzatory Öhlins, rozpora z przodu oraz sztywniejsze o jedną piątą sprężyny. Mamy tu również 21-calowe felgi rodem z coupe Polestar 1, ogumienie Pirelli P Zero, specjalne malowanie karoserii i różnego rodzaju detale, które odróżnią BST Edition 270 od zwykłej "Dwójki". Produkcja modelu będzie limitowana do 270 egzemplarzy na rynki europejskie, chińskie i amerykańskie. Polestar przyjmuje już zainteresowanych za pomocą swojej strony internetowej. Pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli w czwartym kwartale tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij