Aktualności
01.07.2022

Bentley Continental GT Mulliner Ostateczna kombinacja

Bentley kontynuuje modernizację swojej oferty i zabiera się po raz kolejny za Continentala GT, który niedawno zadebiutował w wersji S. Ostatnim aktualizacjom poddano wydanie firmowane przez oddział Mulliner, które zajmuje najwyższy szczebel w gamie. Od teraz model będzie mógł pochwalić się m.in. nowościami prosto z wersji GT Speed.

Znany do tej pory Continental GT Mulliner zadebiutował we wrześniu 2020 roku i wyróżniał się unikatowymi zmianami karoserii i wnętrza, wyposażeniem oraz wyborem pomiędzy 635-konnym silnikiem W12 lub 550-konnym silnikiem V8. Odświeżony Continental GT Mulliner to najbardziej dynamiczny, najbardziej luksusowy i najszybszy model w rodzinie! Znaki rozpoznawcze to przede wszystkim: 22-calowe felgi z samopoziomującymi się dekielkami z firmowym logo w postaci litery B, grill Double Diamond z wyborem różnych opcji wykończenia, czarne detale nadwozia, podpisy Mullinera na pasie za przednimi kołami oraz unikatowe kolory karoserii i kabiny i ich unikatowe kombinacje.

Zdjęcie Bentley Continental GT Mulliner

W standardzie dostajemy między innymi pneumatyczne, adaptacyjne zawieszenie Bentley Dynamic Ride z aktywnymi stabilizatorami, których sztywnością sterują silniczki elektryczne oraz tapicerkę pikowaną w romby - Diamond in Diamond - która obejmuje ponad 400 tysięcy szwów i której opracowanie pochłonęło półtora roku. Opcje: węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, adaptacyjna kontrola stabilności, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz układ skrętnych kół tylnej osi (maksymalne odchylenie: cztery stopnie). Wszystkie nowości dotyczą jedynie wersji z silnikiem W12, która dostępna jest jako coupe oraz kabriolet. Dla zainteresowanych jednostką V8 pozostaje Continental GT Mulliner w dotychczasowej specyfikacji.

Zdjęcie Bentley Continental GT Mulliner

Na tym oczywiście nie koniec. Najważniejsza nowość w zmodernizowanym GT Mullinerze to przeszczepienie rozwiązań prosto z Continentala GT Speed. Podwójnie turbodoładowany silnik W12 o pojemności prawie sześciu litrów generuje teraz aż 659 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów, które przenoszone są stale na wszystkie cztery koła. Do wyboru jest kilka trybów jazdy: Bentley, Comfort oraz Sport. W tym drugim układ napędowy zestrojony jest tak, aby jak najwięcej momentu obrotowego lądowało na tylnej osi. Osiągi: sprint od zera do setki w 3,6 sekundy i prędkość maksymalna aż 335 kilometrów na godzinę. Continental GT Speed i Continental GT Mulliner to najszybsze, drogowe samochody w ofercie Bentley'a.

Skomentuj na forumUdostępnij