Aktualności
24.03.2021

Bentley Continental GT Speed Nacisk na podłoże

Continental GT trzeciej generacji jest z nami już od ponad trzech lat, w trakcie których zobaczyliśmy coupe i kabriolety w kilku różnych wersjach zasilanych silnikami W12 oraz V8. W tym miesiącu nadeszła pora na premierę najszybszej z nich: oto zupełnie nowy Continental GT Speed, w którym liczy się nie tylko prędkość maksymalna.

Pierwszy GT Speed został przedstawiony przez Bentley'a w 2007 roku. Coupe z podwójnie doładowanym W12 o pojemności sześciu litrów i mocy 610 KM było pierwszym, drogowym modelem marki, który przekraczał 200 mil na godzinę (setka w 4,5 sekundy, maksymalnie 326 kilometrów na godzinę). Dziś już w zwykłym Continentalu GT z jednostką W12 znajdziemy 635 koni mechanicznych, które pozwolą na rozpędzenie się do 100 km/h w 3,7 sekundy i rozwinięcie 333 km/h. Co w takim razie przygotowano w nowej ewolucji Speed? Okazuje się, że liczy się tu nie tylko prędkość maksymalna: luksusowe coupe ma być najbardziej zwinnym autem w ofercie marki, zorientowanym na imponujące osiągi i szybkie pokonywanie zakrętów.

Bentley Continental GT Speed

W najnowszej maszynie ze stajni Bentley'a znajdziemy między innymi system skrętnych kół na tylnej osi, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe w opcji (które pozwalają na zrzucenie aż 33 kilogramów), lekkie felgi o średnicy 22 cali, przeprogramowany system przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła, pneumatyczne, adaptacyjne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami i stabilizatorami, przeprogramowaną kontrolę stabilności z możliwością całkowitego wyłączenia oraz przeprojektowane panale karoserii i szereg charakteryzujących model Speed detali w środku i na zewnątrz. Do wyboru mamy oczywiście kilka trybów jazdy, w tym sportowy, w którym całe podwozie gotowe jest na popis pełni swoich możliwości, a silnik trzymany jest dłużej na wysokich obrotach.

Bentley Continental GT Speed

Pod maską GT Speed pracuje podwójnie turbodoładowane W12 o pojemności sześciu litrów z systemem odłączania połowy cylindrów, które namówiono do produkowania 659 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: 900 niutonometrów. Silnik współpracuje z 8-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem. Osiągi: setka w 3,6 sekundy i prędkość maksymalna 335 kilometrów na godzinę przy masie własnej aż 2273 kilogramów. Maszynę można już zamawiać w bliżej nieokreślonej cenie jako coupe oraz kabriolet... ale tylko na niektórych rynkach. Bentley jeszcze nie oferuje Continentala GT Speed w Chinach, w dwudziestu siedmiu krajach Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Izraelu, Ukrainie, Norwegii, Turcji i Wietnamie. Ale to powinno się wkrótce zmienić.

Skomentuj na forumUdostępnij