Aktualności

Alpine A110 E-Ternite - Otwarte innowacje

Przy okazji jutrzejszego Grand Prix Francji Formuły 1 pokazano najnowsze dzieło marki Alpine, która znajduje się wśród dziesięciu zespołów walczących o mistrzostwo świata. Jest nim prototypowe coupe A110 E-Ternite, którym francuska marka świętuje sześćdziesiąte urodziny pierwszego A110 i zapowiada elektryczną przyszłość.

Automobiles Alpine funkcjonuje z przerwami od 1955 roku i od samego początku skupia się na samochodach sportowych, wyścigowych oraz rajdowych. Od 1973 roku marka należy do Renaulta, a w obecnej formie została wskrzeszona oficjalnie w 2017 roku razem z prezentacją zupełnie nowego, małego coupe A110, nawiązującego do samochodu o tej samej nazwie z początku lat sześćdziesiątych minionego stulecia. Od samego początku A110 oferowane jest z umieszczonym centralnie, spalinowym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 1,8 litra z turbodoładowaniem, który w najmocniejszych wersjach rozwija okrągłe 300 koni mechanicznych.

Zdjęcie Alpine A110 E-Ternite

Dzisiaj mamy do czynienia z A110 E-Ternite o napędzie elektrycznym, które ma spełniać rolę jeżdżącego laboratorium. Prototyp przygotowano w niecały rok, korzystając z doświadczeń Renaulta, który od dziesięciu lat pozostaje jednym z liderów w produkcji drogowych aut elektrycznych. Moduł baterii zaczerpnięto prosto z seryjnego Megane E-Tech i rozmieszczono w dwóch częściach: za plecami kierowcy i pasażera oraz nad przednią osią. Cała paczka baterii o pojemności 60 kWh waży 392 kilogramy, a cały samochód w porównaniu do wersji spalinowej miał przytyć o 258 kilogramów. Masa własna: 1378 kilogramów. Na tylnej osi wylądował silnik elektryczny, który generuje 242 konie mechaniczne oraz 320 niutonometrów.

Zdjęcie Alpine A110 E-Ternite

Specjalnie na potrzeby E-Ternite przygotowano nową, dwusprzęgłową skrzynię o dwóch biegach, nowy system multimedialny z dużym wyświetlaczem, system audio z ośmioma głośnikami, zdejmowane panele dachu oraz zmodyfikowane zawieszenie z amortyzatorami Öhlins, a przy budowie auta wykorzystano nowe, ekologiczne materiały (na przykład włókna lniane). A110 E-Ternite ma rozpędzać się do zera do stu kilometrów w czasie 4,5 sekundy, rozwijać prędkość maksymalną do 250 kilometrów na godzinę i pokonywać na jednym ładowaniu baterii do 420 kilometrów. Przyszłe, seryjne samochody Alpine o napędzie elektrycznym przygotowywane są we współpracy z Lotusem. Jednym z nich będzie... crossover GT X-Over, którego premierę zaplanowano na 2025 rok. Nowe, elektryczne A110 ma być gotowe do produkcji w 2026 roku.

Źródło/zdjęcia: Alpine Alpine A110 E-Ternite na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij