Aktualności
04.08.2022

Hyundai N Vision 74 Parametryczne piksele

Przeróbki zabytkowych samochodów Hyundai'a w maszyny z alternatywnej rzeczywistości idą koreańskiej marce tak dobrze, że możemy mówić już o całej kolekcji i śmiało spodziewać się jej ciągłego powiększania. Najnowszym przykładem takiej właśnie działalności jest koncept N Vision 74, dla którego punktem wyjścia był prototyp z 1974 roku.

Koncept N Vision 74 został przedstawiony niedawno przy okazji premiery seryjnego modelu Ioniq 6 oraz bazującego na nim konceptu RN22e o elektrycznym napędzie, którego moc dochodzi do 585 koni mechanicznych. Geneza i pomysł na N Vision 74 są zupełnie inne. Linie auta wywodzą się z prototypu Pony Coupe z 1974 roku, dla którego karoserię zaprojektowało we włoskim studiu ItalDesign prowadzonym przez Giorgetto Giugiaro. Plus ogromne inspiracje latami osiemdziesiątymi, wirtualnym konceptem N 2025 Vision Gran Turismo z 2025 roku oraz produkowanym seryjnie modelem Ioniq 5.

Zdjęcie Hyundai N Vision 74

N Vision 74 ma być jeżdżącym laboratorium Hyundai'a. Coupe, które mierzy ponad 495 centymetrów długości, otrzymało elektryczny układ napędowy oparty o baterie o pojemności 62,4 kilowatogodzin oraz wodorowe ogniwa paliwowe ze zbiornikiem mieszczącym 4,2 kilograma wodoru, które dostarczają maksymalnie 95 kilowatów mocy. Baterie umożliwiają skorzystanie z systemów szybkiego ładowania dzięki pracy w układzie pod napięciem 800 V, a system szybkiego tankowania wodoru pozwala na uzupełnienie jego braków w nie więcej, jak pięć minut. Dwa różne źródła zasilania mogą być wykorzystywane w zależności od warunków jazdy.

Zdjęcie Hyundai N Vision 74

Zgromadzona energia elektryczna wykorzystywana jest przez dwa silniki, które umieszczono na tylnej osi. Hyundai określa maksymalną moc układu napędowego na przeszło 500 kilowatów (co najmniej 680 koni mechanicznych). Maksymalny moment obrotowy przekracza 900 niutonometrów! Osiągi: prędkość maksymalna ponad 250 kilometrów na godzinę i zasięg ponad 600 kilometrów. Hyundai Motor Group inwestuje w nowe fabryki wodorowych ogniw paliwowych, między innymi na terenie Chin, od końca 2018 roku w ramach planu "Fuel Cell Vision 2030". Pierwszym, seryjnym autem marki z wodorowymi ogniwami paliwowymi był model ix35, który pojawił się w 2013 roku. Obecnie takim autem jest Hyundai Nexo.

Skomentuj na forumUdostępnij