Mercedes-AMG C 63 S E Performance - Wygrywające liczby
Dawno, dawno temu pod liczbą 63 w katalogu AMG skrywały się modele z wolnossącym V8 o pojemności 6,2 litra. Później V8 zostało turbodoładowane i skurczyło się najpierw do 5,5 litra, a później do czterech litrów. Dziś można o tym dziedzictwie zapomnieć: zupełnie nowa limuzyna i kombi AMG C 63 mają pod maską tylko cztery cylindry.
Jaki prawem jakaś klasa C z 4-cylindrowym silnikiem rości sobie prawa do noszenia oznaczenia 63? Odpowiedź może być dość skomplikowana. W skrócie: nowe C 63 S E Performance pod szyldem Mercedes-AMG to model z hybrydowym układem napędowym, który inspirowany był rozwiązaniami z Formuły 1 i który dostarcza w sumie maksymalnie 680 koni mechanicznych oraz 1020 niutonometrów. To znacznie, znacznie więcej, niż w przypadku C 63 AMG poprzedniej generacji z podwójnie turbodoładowanym V8 (510 KM oraz 700 Nm). To drugie AMG nowej ery po zeszłorocznym GT 63 S E Performance, które dysponuje mocą 843 koni mechanicznych i polega m.in. na czterolitrowej, widlastej ósemce. Ale nie rozpędzajmy się. Co dokładnie kryje się pod nazwą C 63 S E Performance?
Na pokład C 63 S E Performance trafił najmocniejszy, 4-cylindrowy, produkowany seryjnie silnik na świecie. Jednostka ma dwa litry pojemności i motywowana jest przez turbosprężarkę, którą wspomaga silnik elektryczny. Jednostka spalinowa generuje 476 koni mechanicznych przy 6750 obr/min oraz 545 niutonometrów i współpracuje z automatem AMG SpeedShift MCT 9G. Z tyłu posadzono silnik elektryczny, który dodaje od siebie maksymalnie 204 koni mechanicznych oraz 320 niutonometrów. Energia elektryczna przechowywana jest w chłodzonych cieczą bateriach o pojemności 6,1 kWh, które zaprojektowano korzystając z doświadczeń w Formule 1. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła lub - w trybie elektrycznym, w którym można przejechać do 13 kilometrów - tylko na tył. Masa własna: ponad 2,1 tony! To o ponad 430 kilogramów więcej od poprzednika. Stosunek mocy do masy w sedanie poprawił się z 304 do 332 KM na tonę.
Model zadebiutował od razu w dwóch wersjach nadwoziowych, jako limuzyna i kombi. To pierwsze AMG, które na masce nie nosi gwiazdy i wieńca Mercedes-Benza, ale tarczę ze znakiem firmowym AMG. Tak identyfikowane mają być wszystkie nowe modele marki Mercedes-AMG. System przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła, AMG Performance 4Matic+, oferuje m.in. tryb jazdy Drift Mode. Standardem jest adaptacyjne zawieszenie i koła skrętne tylnej osi, a z listy opcji możemy wybrać aerodynamiczny body kit z włókien węglowych oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. AMG C 63 S E Performance rozpędza się do setki w 3,4 sekundy i rozwija prędkość maksymalną ograniczoną do 250 kilometrów na godzinę (w opcji 280 km/h).
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG C 63 S E Performance na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum