Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - Impuls innowacji
Po kilku modelach zaliczanych do tak zwanych miękkich hybryd AMG przechodzi do konkretów i prezentuje swoją pierwszą, pełnoprawną hybrydę. Limuzynę GT 63 S E Performance, bo o niej właśnie mowa, można ładować z gniazdka i można poruszać się nią wyłącznie w trybie elektrycznym. Jednocześnie to najmocniejsze, drogowe AMG w historii.
Czterodrzwiowa limuzyna od AMG jest z nami od wiosny 2018 roku, a w połowie ubiegłego roku przeszła modernizację, na której korzysta tegoroczne GT 63 S lansowane pod nowym szyldem, który znamy już z Formuły 1: E Performance. Pod względem stylistycznym rewolucji nie ma: auto poznamy przede wszystkim po przeprojektowanych zderzakach, nowych felgach czy logotypach E Performance. AMG mówi o mocy systemowej sięgającej 843 koni mechanicznych i momencie obrotowym, zależnie od kombinacji przełożeń, od 1010 aż do 1470 niutonometrów! Sercem maszyny pozostaje podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności prawie czterech litrów, z którego płynie 639 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów. Silnik spalinowy współpracuje z automatyczną przekładnią AMG SpeedShift MCT o dziewięciu biegach i układem przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła AMG Performance 4Matic+, który może pracować m.in. w trybie o wymownej nazwie Drift.
Widlasta ósemka współpracuje również z silnikiem elektrycznym, który podpięto pod baterie przygotowane na bazie doświadczeń z Formuły 1. Motor elektryczny pracuje na tylnej osi i zitegrowany jest z własną, dwubiegową przekładnią, która automatycznie wchodzi na drugi bieg najpóźniej przy prędkości 140 km/h, oraz mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Z tyłu znalazły się również litowo-jonowe baterie o pojemności 6,1 kWh, które ważą 89 kilogramów i chłodzone są specjalnie opracowanym płynem nieprzewodzącym prądu. Silnik elektryczny dostarcza do 204 koni mechanicznych oraz 320 niutonometrów. Baterie można ładować z publicznych stacji, domowych wallboxów, a także z domowych gniazdek. Auto wyposażono w system odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania, który pracuje w jednych z czterech trybów. Wyłącznie z pomocą silnika elektrycznego w GT 63 S E Performance będzie można przejechać w trybie jazdy Electric do 12 kilometrów z prędkością do 130 kilometrów na godzinę.
Poza Electric do wyboru mamy jeszcze sześć innych trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery oraz Individual (plus różne opcje w ramach wybranego trybu: Basic, Advanced, Pro, Master), które wpływają na reakcje silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, układu hamulcowego czy adaptacyjnego, pneumatycznego zawieszenia AMG Ride Control+. Standardem są tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych (na przedniej osi o średnicy aż 420 milimetrów), kontrola stabilizacji z możliwością wyłączenia w trybie jazdy Race oraz rozrusznik-alternator o mocy 14 KM, pracujący w wysokonapięciowej instalacji, który w określonych sytuacjach zapewnia zasilanie niektórym urządzeniom pokładowym. Mercedes-AMG GT 63 S E Performance na rozpędzać się do setki w czasie 2,9 sekundy, przekraczać 200 km/h w niecałe 10 sekund i rozwijać prędkość maksymalną 316 kilometrów na godzinę.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG GT 63 S E Performance na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum