Aktualności
05.10.2022

Audi R8 V10 GT RWD Wejście w nadsterowność

Kariera drogowego Audi R8, które znamy od kilkunastu lat zbliża się nieubłaganie do końca. Sportowe coupe, którego pierwsza generacja zadebiutowała w 2006 roku, oferowane jest od ponad siedmiu lat w drugim wcieleniu, które od samego początku stawia wyłącznie na silnik V10. W najmocniejszym wydaniu napędza on nowe R8 V10 GT RWD.

R8 V10 GT RWD jest spadkobiercą pierwszego R8 GT sprzed blisko dwunastu lat. Audi przestawiło nowy model jako pożegnanie z silnikiem V10, który w ramach rodziny Volkswagena napędza również takie modele, jak Lamborghini Huracan oraz Italdesign Zerouno. Wolnossąca jednostka o pojemności 5,2 litra, która kręci się do 8700 obrotów na minutę, rozwijała na początku swojej kariery w pełni wystarczające 525 koni mechanicznych. W dzisiejszych czasach to za mało: w nowym modelu będziemy mieli do dyspozycji aż 620 koni mechanicznych oraz 565 niutonometrów. To najmocniejszy model w historii Audi z napędem przenoszonym wyłącznie na tylne koła (stąd RWD w nazwie - rear wheel drive).

Zdjęcie Audi R8 V10 GT RWD

Z silnikiem V10 połączono automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię o siedmiu biegach. Nowością jest tryb jazdy Torque Rear, w ramach którego z myślą o zwiększeniu nadsterowności możemy rozluźnić kontrolę trakcji. Do wyboru jest aż siedem poziomów pracy, gdzie pierwszy to mały poślizg, a siódmy to duży poślizg. Nowością w R8 V10 GT RWD są również między innymi 20-calowe felgi, opony Michelin Sport Cup 2, układ hamulcowy z węglowo-ceramicznymi tarczami w standardzie, kubełkowe fotele oraz przeprojektowane zawieszenie ze stabilizatorem poprzecznym przedniej osi wykonanym z włókien węglowych. Opcja: regulowane ręcznie zawieszenie z odpowiednimi narzędziami, które w momencie obioru auta zostanie ustawione według potrzeb klienta.

Zdjęcie Audi R8 V10 GT RWD

Najnowszą wersję R8 poznamy m.in. po czarnych detalach nadwozia, wliczając końcówki wydechu, a także po pakiecie aerodynamicznym z włókien węglowych, który wieńczy duże skrzydło z tyłu. Model GT w porównaniu do zwykłego R8 V10 RWD został odchudzony o jakieś 20 kilogramów. W stanie gotowym do jazdy ma ważyć około 1570 kilogramów. Osiągi: sprint od zera do setki w 3,4 sekundy, od zera do 200 km/h w 10,1 sekundy i prędkość maksymalna 320 kilometrów na godzinę. Produkcja R8 V10 GT RWD będzie limitowana: Audi wypuści na świat tylko 333 numerowanych egzemplarzy. Ceny modelu mają zaczynać się od 225 tysięcy euro (aktualnie to równowartość około 1,1 miliona złotych). Coupe domyślnie dostępne będzie przede wszystkim w matowym, szarym kolorze Suzuka Gray.

Skomentuj na forumUdostępnij