Aktualności
28.10.2022

Toyota GR Supra GT4 Evo Sugestie ulepszenia

W tym miesiącu Toyota rozpoczęła testy zupełnie nowego, wyścigowego samochodu klasy GT3, który wywodzi się z pokazanego w styczniu konceptu. Przedsięwzięcie to na razie owiane jest tajemnicą, a oddział Toyota Gazoo Racing ma nam dzisiaj do przekazania coś innego. Oto nowe wcielenie wyścigowej Supry w specyfikacji GT4.

Nowa GR Supra GT4 Evo to auto adresowane do prywatnych zespołów i kierowców, którzy ścigają się w zawodach grupy GT4 na całym świecie. Grupa, w której homologowanych jest obecnie kilkadziesiąt modeli różnych marek, zasila aktualnie takie mistrzostwa, jak European GT4 Series, DTM Trophy, British GT Championship czy GT World Challenge Asia. Pierwsza GR Supra GT4 zadebiutowała w sezonie 2019. Począwszy od jej pierwszego, pełnego sezonie w 2020 roku na całym świecie wystartowało ponad pięćdziesiąt egzemplarzy, które zdobyły w sumie jedenaście tytułów mistrzowskich o zasięgu międzynarodowym i regionalnym. W sierpniu tego roku Supra przyniosła Toyocie pięćdziesiąte zwycięstwo w swojej klasie, licząc występy w najbardziej znaczących mistrzostwach.

Zdjęcie Toyota GR Supra GT4 Evo

W sezonie 2023 na wszystkich zainteresowanych czekać będzie zmodernizowana Supra, którą przygotowano we współpracy z kierowcami i zespołami. Twórcy modelu Evo podkreślają, że skupili się przede wszystkim na poprawie pracy układu hamulcowego, zawieszenia oraz jednostki napędowej, co przełoży się na osiągi auta i jego prowadzenie, które ma być jeszcze bardziej przyjazne, zarówno jeśli chodzi o kierowców kategorii Am jak i zawodników Pro, chcących wykorzystać pełen potencjał maszyny. Nowości obejmują między innymi aktualizację systemu ABS, instalację najnowszych amortyzatorów KW i przeprojektowanych stabilizatorów, podniesienie mocy silnika, zwiększenie momentu obrotowego dostępnego w całym zakresie obrotów silnika oraz poprawki układu chłodzenia silnika.

Zdjęcie Toyota GR Supra GT4 Evo

GR Supra GT4 Evo napędzana jest turbodoładowanym silnikiem z sześcioma cylindrami w rzędzie o pojemności trzech litrów. Maksymalny moment obrotowy jednostki dochodzi do 660 niutonometrów (moc i moment obrotowy ograniczane są regulacjami Balance of Performance). Napęd na tylne koła z ogumieniem Pirelli przenosi automatyczna skrzynia biegów ZF z łopatkami przy kierownicy. Nową Suprę klasy GT4 można już zamawiać, a zespoły dysponujące pierwszą ewolucję mogą liczyć na osobny pakiet modyfikacji do istniejących już egzemplarzy. Cena za sztukę to 186 tysięcy euro, nie wliczając podatków i innych opłat (aktualnie to równowartość około 880 tysięcy złotych). GR Supra GT4 Evo ruszy do walki już w styczniu. Jej pierwszym wyścigiem będzie 4-godzinna Daytona w ramach pucharu IMSA Michelin Pilot Challenge.

Skomentuj na forumUdostępnij