Aktualności

Mercedes-AMG S 63 E Performance - Waga postępu

Stale postępująca hybrydyzacja modeli marki Mercedes-AMG zatacza coraz większe kręgi. Tym razem dotarła do luksusowej klasy S, od której wszystko się zaczęło - pięćdziesiąt lat temu powstał słynny, wyścigowy krążownik 300 SEL 6.8 AMG o mocy przeszło 425 KM. Dziś drogowy model S 63 E Performance przekracza 800 koni mechanicznych!

Poprzednie AMG S 63, które debiutowało ponad pięć lat temu, legitymowało się mocą 612 koni mechanicznych, która płynęła z podwójnie turbodoładowanego V8 o pojemności prawie czterech litrów. O hybrydowym układzie napędowym nie było mowy. Dziś nowe AMG S 63 E Performance idzie w ślady zeszłorocznego AMG GT 63 S E Performance i pozostaje przy widlastej ósemce pod przednią maską, którą wspomaga silnik elektryczny ulokowany na tylnej osi oraz litowo-jonowy akumulator. Za powstanie akumulatora odpowiadają m.in. specjaliści z oddziału High Performance Powertrains, którego codziennością są technologie wykorzystywane przez bolidy Formuły 1. Silnik spalinowy w nowym modelu rozwija w dalszym ciągu maksymalną moc 612 KM. Jego maksymalny moment obrotowy dochodzi do 900 niutonometrów, dostępnych w zakresie 2,5-4,5 tysięcy obrotów na minutę.

Zdjęcie Mercedes-AMG S 63 E Performance

Silnik elektryczny dostarcza do 190 koni mechanicznych - maksymalnie przez dziesięć sekund - oraz 320 niutonometrów. Towarzyszy mu dwubiegowa przekładnia, która załącza drugi bieg przy prędkości około 140 km/h. Akumulatory mają pojemność 13,1 kilowatogodzin. Maksymalna moc systemowa sięga 802 koni mechanicznych, systemowy moment obrotowy ma dochodzić do rekordowych 1430 niutonometrów! Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła w układzie AMG Performance 4Matic+ z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią AMG Speedshift MCT 9G o dziewięciu biegach (w zależności od sytuacji możliwe jest automatycznie odłączenie przedniej osi). W standardzie mamy między innymi adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control+, automatyczny system regulacji przechyłów, tylne koła skrętne, hamulce z tarczami z materiałów kompozytowych oraz kilka trybów jazdy do wyboru (w tym Sport i Sport+ oraz funcję szybkiego ruszania Race Start).

Zdjęcie Mercedes-AMG S 63 E Performance

Mercedes-AMG S 63 E Performance o długości 5,34 metra waży prawie 2,6 tony i jest o ponad 520 kilogramów cięższy od swojego spalinowego poprzednika (według norm EU, wliczających kierowcę i bagaż). Stosunek mocy do masy poprawił się tym samym z 296 do 309 koni mechanicznych na tonę. Osiągi: od zera do setki w 3,3 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 250 kilometrów na godzinę (z opcjami limit podnoszony jest do 290 km/h). Z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego limuzyna będzie w stanie przejechać do 33 kilometrów. Najnowsze AMG odróżnimy od zwykłej klasy S spod znaku Mercedes-Benza między innymi po przeprojektowanej osłonie chłodnicy, nowych zderzakach i firmowym logo AMG na pokrywie komory silnika, które wróciło do łask kilka miesięcy temu z okazji niedawnego 50-lecia działalności oddziału.

Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG S 63 E Performance na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij