Aktualności
14.12.2022

Audi RS6 Avant Performance Coraz głośniej

Najmocniejsze kombi w dorobku Audi idzie śladami swojego poprzednika i w ramach modernizacji przeobraża się w jeszcze mocniejszy wariant pod tytułem Performance. Poprzednia generacja siedem lat temu w specyfikacji Performance osiągała aż 605 koni mechanicznych. Jaką mocą będzie miażdżyć konkurencję najnowsze wcielenie?

Rodzina Audi A6 obecnej, piątej generacji, jest z nami od 2018 roku, w którym zadebiutowała podstawowa limuzyna oraz kombi. Ponad trzy lata temu do oferty dołączyły usportowione warianty S6 w obu wersjach nadwoziowych: benzynowy z 2,9-litrowym V6 o mocy 450 KM oraz... wysokoprężny z 3-litrowym V6 o mocy 350 KM z systemem miękkiej hybrydy. Latem 2019 roku miłośnicy Audi doczekali się zupełnie nowego RS6 Avant, również z systemem miękkiej hybrydy, w którym znalazł się alternator-rozrusznik z własnym obwodem i akumulatorem litowo-jonowym. Mocarne kombi otrzymało podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, z którego płynęło okrągłe 600 koni mechanicznych i okrągłe 800 niutonometrów! Dziś to już za mało.

Zdjęcie Audi RS6 Avant Performance

W nowym RS6 Avant Performance dzięki większym turbosprężarkom dostaniemy dodatkowe 30 koni mechanicznych oraz 50 niutonometrów - w sumie 630 KM i 850 Nm. Z poprawą osiągów silnika idą małe poprawki mające na celu zwiększenie precyzji prowadzenia: zoptymalizowany, samoblokujący, centralny mechanizm różnicowy w układzie przeniesienia napędu na obie osie (do 75% momentu obrotowego przenoszone jest na przednią oś, do 85% na tylną), opcjonalne felgi o średnicy 22 cali ze stopów metali lekkich (redukcja masy nieresorowanej o około 20 kilogramów względem standardowych felg 21-calowych), opcjonalne ogumienie Continental Sport Contact 7 w rozmiarze 285/30, nowe oprogramowanie 8-stopniowego automatu Tiptronic, redukujące czas zmiany biegów, zmiany w trybach jazdy ("żeglowanie" z wyłączonym silnikiem spalinowym załącza się teraz tylko w trybie oszczędności przy prędkościach do 160 km/h) oraz pakiet RS Dynamic w standardzie. Pozbyto się również części wygłuszenia komory silnika.

Zdjęcie Audi RS6 Avant Performance

Pod pakietem RS Dynamic kryje się między innymi podniesienie ograniczenia prędkości maksymalnej do 280 kilometrów na godzinę, koła skrętne tylnej osi i sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Na chętnych czeka również opcja RS Dynamics Plus: 305 km/h oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które ważą łącznie o około 34 kilogramy mniej od standardowych tarcz stalowych. Kombi, którego masa własna dochodzi do 2,1 tony, ma rozpędzać się do prędkości 100 km/h w czasie 3,4 sekund. Model będzie dostępny między innymi w dwóch nowych kolorach nadwozia oraz z nowymi akcentami i dodatkami we wnętrzu. Cena: od 668 tysięcy złotych w górę, z opcjami - różne pakiety stylistyczne, reflektory HD Matrix LED, nagłośnienie Bang & Olufsen Advanced Sound System czy różne pakiety systemów wspomagania kierowcy - znacznie więcej.

Skomentuj na forumUdostępnij