Aktualności
04.01.2023

Aion Hyper GT Tendencja wzrostowa

Aion, nowa marka należąca do chińskiego giganta GAC Group, zaprezentowała swój drugi model z intencją wprowadzenia go jak najszybciej do produkcji seryjnej. Pierwszym pojazdem marki było super sportowe coupe Hyper SSR, drugim jest limuzyna Hyper GT, która pod względem osiągów pozostaje na razie daleko w tyle.

Aion funkcjonuje w dorobku Guangzhou Automobile Corporation dopiero od 2018 roku, początkowo jako submarka dla modeli zasilanych elektrycznie, a od ponad dwóch lat jako samodzielna marka z własnym portfolio osobnych modeli. Od samego początku Aion celuje w pojazdy z najwyższych półek, a najnowszą historię marki otworzyło ujawnione we wrześniu ubiegłego roku, super sportowe coupe o nazwie Hyper SSR, które ma dysponować mocą przeszło 1200 koni mechanicznych i rozpędzać się do setki w niecałe dwie sekundy. Teraz w jego ślady idzie drugi model z rodziny Hyper. Jest nim limuzyna Hyper GT z unoszonymi do góry drzwiami i nieco skromniejszym układem napędowym, skromniejszym przynajmniej na początku.

Zdjęcie Aion Hyper GT

Nowy model idzie w tym samym kierunku stylistycznym co zeszłoroczne coupe i bazuje na nowej platformie dedykowanej samochodom elektrycznym. Twórcy auta chwalą się między innymi rekordowo niskim współczynnikiem oporu powietrza na poziomie jedynie 0,19 w najbardziej opływowej konfiguracji (w razie potrzeby, przy prędkościach powyżej 80 km/h, do akcji wkracza chowane i rozkładane skrzydło z tyłu, które zwiększa docisk aerodynamiczny). Pojazd wyposażono oczywiście w zastępy czujników, które na każdym kroku będą wspomagać kierowcę, duży ekran między kierowcą i pasażerem oraz cyfrową deskę rozdzielczą. Docelowo do oferty ma trafić kilka wariantów napędowych, ale na razie producent auta mówi tylko o wersji podstawowej.

Zdjęcie Aion Hyper GT

Hyper GT w wersji bazowej ma korzystać tylko z jednego silnika elektrycznego, który będzie wprawiał w ruch koła tylnej osi. Moc auta w takim wydaniu ma dochodzić do 340 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy ma sięgać około 430 niutonometrów. Rozwinięcie prędkości 100 km/h ma zajmować jakieś cztery sekundy. O pojemności zasięgu Aion na razie nie informuje. Wiadomo jedynie, ze w planach jest gotowość auta na ładowanie ze stacji o mocy aż do 480 kW, przystosowanie podwozia do systemu szybkiej wymiany baterii, wersja z dwoma silnikami elektrycznymi i kolejne warianty nadwoziowe. Hyper GT miałoby trafić do produkcji jeszcze w tym roku i ruszyć na podbój chińskiego rynku w jego drugiej połowie.

Skomentuj na forumUdostępnij