Aktualności
03.11.2022

Aion Hyper SSR Lokalne zagrożenie

Liczba chińskich marek, którym marzy się produkcja super sportowych modeli nowej generacji, powiększyła się o jedną z marek należących do koncernu Guangzhou Auto Corporation. Jest nią Aion, w którego repertuarze pojawiło się coupe Hyper SSR z elektrycznym układem napędowym o mocy przekraczającej 1200 koni mechanicznych.

Guangzhou Auto Corporation funkcjonuje nieprzerwanie od drugiej połowy lat pięćdziesiątych i należy dziś do piątki największych producentów samochodów w Chinach. Grupa GAC związana jest przede wszystkim z japońskimi producentami, a pod swoimi skrzydłami ma kilka różnych marek, które obecne są głównie na rodzimym rynku. Jedną z nich jest Aion, który działa jako osobna marka od 2020 roku i od samego początku skupia się na samochodach elektrycznych. Do tej pory pod szyldem tym wylansowano hatchbacka Aion Y, sedana Aion S, kombi Aion V oraz crossovera Aion LX, które w ciągu trzech lat rozeszły się w liczbie ponad 350 tysięcy egzemplarzy. Teraz firma mierzy znacznie wyżej.

Zdjęcie Aion Hyper SSR

Najnowszą produkcją marki Aion jest coupe Hyper SSR z miejscem tylko dla kierowcy i pasażera, unoszonymi do góry drzwiami, umieszczonymi centralnie silnikami elektrycznymi i obietnicą zatrważających osiągów. W planie jest produkcja dwóch wersji: podstawowej z napędem przenoszonym tylko na tylną oś oraz Ultimate z napędem obu osi. Producent zapowiada maksymalną moc układu napędowego dochodzącą do 1240 koni mechanicznych oraz moment obrotowy na kołach sięgający dwunastu tysięcy niutonometrów. Hyper SSR miałby rozpędzać się do setki w 2,3 sekundy... i jedynie 1,9 sekundy w przypadku wersji Ultimate!

Zdjęcie Aion Hyper SSR

Pełna specyfikacja obu wariantów modelu Hyper SSR nie jest jeszcze znana, ale na jej finalizację nie zostało dużo czasu. Twórcy samochodu zapowiadają, że jego produkcja ruszy już jesienią przyszłego roku. Wszystko wskazuje na to, że auto nie będzie sprzedawane, przynajmniej początkowo, poza azjatyckimi rynkami. Jego cenę ustalono na około 1,3 miliona juanów w przypadku wersji bazowej i około 1,7 miliona juanów w wersji Ultimate (aktualnie to równowartość odpowiednio około 850 tysięcy i 1,1 miliona złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij