Aktualności
23.02.2023

Mercedes-Benz Mondo G Sztuka wyobraźni

Mercedes-Benz klasy G, który od ponad czterdziestu lat pozostaje właściwie niewyczerpalnym źródłem inspiracji, stał się punktem wyjścia dla kolejnego dzieła sztuki bardzo nowoczesnej. Oto koncept pod tytułem Mondo G, niezwykły pojazd stworzony w ramach współpracy z włosko-francuskim domem mody Moncler.

Mondo G zadebiutował podczas specjalnego pokazu mody w trakcie londyńskiego Tygodnia Mody, który Moncler zorganizowało pod szyldem "The Art of Genius". Pojazd został zaprojektowany jako ucieleśnienie wyimaginowanego wszechświata, w którym moda, kultura i motoryzacja przenikają się wzajemnie. Koncept został stworzony w studiu projektowym Mercedes-Benza. Znaki rozpoznawcze: zaśniedziała karoseria, ogromne, napompowane do karykaturalnych rozmiarów koła i napompowany dach z gigantycznym zamkiem błyskawicznym - wszystko inspirowane zimową odzieżą Monclera i pragnieniami wypraw do krain skutych lodem i śniegiem. Razem z kołami samochód ma aż 3,4 metra szerokości. Masa własna: jakieś 2,5 tony.

Zdjęcie Mercedes-Benz Mondo G

Mercedes-Benz produkuje samochody klasy G - początkowo klasyfikowane jako wszędobylskie terenówki, a obecnie utożsamiane głównie z segmentem luksusowych SUV'ów - nieprzerwanie od 1979 roku. Obecna generacja, cały czas wierna pod względem proporcji i kanciastych kształtów oryginałowi, zadebiutowała przeszło pięć lat temu. Model oferowany jest z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi o czterech, sześciu lub ośmiu cylindrach. Najmocniejsze wersje firmowane są marką Mercedes-AMG, pod którą znajdziemy wydanie G 63. W takiej konfiguracji otrzymamy podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności prawie czterech litrów i mocy dochodzącej do 585 koni mechanicznych, który pozwoli na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. Jeszcze w tym roku spodziewana jest premiera wersji o napędzie elektrycznym, modelu EQG, który jako koncept został pokazany półtora roku temu.

Zdjęcie Mercedes-Benz Mondo G

Marka Mercedes-Benz współpracuje ze światem mody od połowy lat dziewięćdziesiątych. Dla firmy Moncler połączenie sił z niemieckim gigantem jest pierwszą okazją do współpracy z przedstawicielem przemysłu samochodowego. Moncler zostało założone w 1952 roku w miejscowości Monestier-de-Clermont we Francji, a aktualnie centrala firmy znajduje się we Włoszech. Koncept Mondo G będzie głównym bohaterem kampanii promocyjnej Mercedes-Benza i Monclera pod tytułem "Art of Imagination", która przetoczy się przez media internetowe, stacjonarne sklepy i różnego rodzaju imprezy obu marek.

Skomentuj na forumUdostępnij