Mercedes-AMG GLE - Silniejsze argumenty
W ślady odświeżonych niedawno limuzyn i kombi klasy CLA idzie seria dużych crossoverów GLE, które od kilku lat oferowane są w dwóch wersjach nadwoziowych. Wszystkie nowości zaaplikowano wariantom podstawowym oraz usportowionym odmianom od AMG, wśród których najwięcej zyskała wersja z liczbą 53 w nazwie.
GLE obecnej generacji został zwodowany w 2018 roku. Latem tego roku na rynki europejskie trafi zmodernizowana wersja. Najważniejsze nowości: seria silników wysokoprężnych z 48-voltowym system miękkiej hybrydy, nowe hybrydy typu plug-in, zwiększona moc większości wariantów, poprawione możliwości jazdy terenowej i zwiększony nawet do 3,5 tony uciąg przyczep, małe zmiany stylistyczne karoserii i kabiny oraz najnowszej generacji system infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), zaadoptowany z większych modeli. Ofertę silnikową otwierają miękkie hybrydy: benzynowa GLE 450 o mocy 381 KM oraz wysokoprężna GLE 300d o mocy 269 KM, obie z układem przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła 4Matic.
W wydaniach AMG z układami 4Matic+ i automatycznymi skrzyniami biegów AMG SpeedShift TCT 9G przygotowano m.in. nowe światła, zderzaki, felgi, nowe kolory nadwozia i wnętrza, bogatsze wyposażenie standardowe, poprawione osiągi odmian GLE 53 oraz zmodernizowane, pneumatyczne zawieszenie. W modelach GLE 53 z rzędowymi, 6-cylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami - klasyczna turbosprężarka i elektryczny kompresor - o pojemności trzech litrów dostaniemy teraz 435 koni mechanicznych oraz 560 niutonometrów plus dodatkowe 22 KM oraz 200 Nm ze zintegrowanego rozrusznika-generatora. Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego zwiększono o 40 niutonometrów. Osiągi: sprint od zera do setki w równe pięć sekund (poprzednio 5,3 sekundy) i prędkość maksymalna ograniczona do 250 kilometrów na godzinę.
Głową rodziny GLE pozostaje Mercedes-AMG GLE 63 S, w którym w systemie miękkiej hybrydy pracuje podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów. Silnik spalinowy dostarcza do 612 koni mechanicznych i 850 niutonometrów, a ze zintegrowanego rozrusznika-generatora płynie dodatkowe 22 KM oraz 250 Nm. Osiągi: sprint od zera do setki w 3,9 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 280 kilometrów na godzinę. Modele GLE produkowane są w otworzonych w 1995 roku zakładach Tuscaloosa w USA. Samochód można już zamawiać, a pierwsze sztuki trafią do salonów sprzedaży w lipcu tego roku. Ceny na polskim rynku zaczynają się do prawie 357 tysięcy złotych za GLE 300d (421 tysięcy za wersję Coupe). Ceny wersji AMG nie są jeszcze znane.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG GLE na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum