Aktualności
03.03.2023

Mercedes-AMG GLE Silniejsze argumenty

W ślady odświeżonych niedawno limuzyn i kombi klasy CLA idzie seria dużych crossoverów GLE, które od kilku lat oferowane są w dwóch wersjach nadwoziowych. Wszystkie nowości zaaplikowano wariantom podstawowym oraz usportowionym odmianom od AMG, wśród których najwięcej zyskała wersja z liczbą 53 w nazwie.

GLE obecnej generacji został zwodowany w 2018 roku. Latem tego roku na rynki europejskie trafi zmodernizowana wersja. Najważniejsze nowości: seria silników wysokoprężnych z 48-voltowym system miękkiej hybrydy, nowe hybrydy typu plug-in, zwiększona moc większości wariantów, poprawione możliwości jazdy terenowej i zwiększony nawet do 3,5 tony uciąg przyczep, małe zmiany stylistyczne karoserii i kabiny oraz najnowszej generacji system infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), zaadoptowany z większych modeli. Ofertę silnikową otwierają miękkie hybrydy: benzynowa GLE 450 o mocy 381 KM oraz wysokoprężna GLE 300d o mocy 269 KM, obie z układem przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła 4Matic.

Zdjęcie Mercedes-AMG GLE

W wydaniach AMG z układami 4Matic+ i automatycznymi skrzyniami biegów AMG SpeedShift TCT 9G przygotowano m.in. nowe światła, zderzaki, felgi, nowe kolory nadwozia i wnętrza, bogatsze wyposażenie standardowe, poprawione osiągi odmian GLE 53 oraz zmodernizowane, pneumatyczne zawieszenie. W modelach GLE 53 z rzędowymi, 6-cylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami - klasyczna turbosprężarka i elektryczny kompresor - o pojemności trzech litrów dostaniemy teraz 435 koni mechanicznych oraz 560 niutonometrów plus dodatkowe 22 KM oraz 200 Nm ze zintegrowanego rozrusznika-generatora. Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego zwiększono o 40 niutonometrów. Osiągi: sprint od zera do setki w równe pięć sekund (poprzednio 5,3 sekundy) i prędkość maksymalna ograniczona do 250 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Mercedes-AMG GLE

Głową rodziny GLE pozostaje Mercedes-AMG GLE 63 S, w którym w systemie miękkiej hybrydy pracuje podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów. Silnik spalinowy dostarcza do 612 koni mechanicznych i 850 niutonometrów, a ze zintegrowanego rozrusznika-generatora płynie dodatkowe 22 KM oraz 250 Nm. Osiągi: sprint od zera do setki w 3,9 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 280 kilometrów na godzinę. Modele GLE produkowane są w otworzonych w 1995 roku zakładach Tuscaloosa w USA. Samochód można już zamawiać, a pierwsze sztuki trafią do salonów sprzedaży w lipcu tego roku. Ceny na polskim rynku zaczynają się do prawie 357 tysięcy złotych za GLE 300d (421 tysięcy za wersję Coupe). Ceny wersji AMG nie są jeszcze znane.

Skomentuj na forumUdostępnij